33villbligravid skrev 2020-06-05 08:43:57 följande:
Ja, det är just så man får tänka! Jag tycker det lindrar lite just nu att tänka att ifall inte blir plus så kan man njuta av midsommar och sommar på ett annat sätt. Men så klart trist. Jag är själv på ÄL + 8 typ och funderar på att ta ett test igen idag (har billiga) hemma. Dels för nyfikenhet och hopp och dels för att vi ska iväg över helgen till kompisar och vill veta om kan ta ett glas vin med gott samvete.
Har ni försökt länge och har du barn sedan tidigare? Vi är inne på försök nr två till syskon så känner jag ännu kan ta det ganska lugnt.
Ja känner också så, om man testar har man iaf kollat och är man inte gravid är det ingen idé att leva som om man är det. Det kommer det finnas gott om månader till sen.
Har varit gravid två gånger innan. En gång oplanerat för länge sen, gjorde abort tidigt då. Sen var vi gravida i januari, som slutade i MA. Hann gå 10 veckor med ett levande foster innan det dog. Kändes som en evighet. När vi väl hittade äl gick det direkt nu senast, var fjärde försöket. Så hade lite hoppats att vi skulle ha samma tur denna gången. Men tror inte kroppen kommit tillbaka riktigt än efter missfallet, hade bara ett väldigt kort och inte fullt utslag på ÄL-testen. Detta var första försöket efter missfallet.
Ja men vad skönt. Alltid bra att behålla det lugnet så länge som möjligt. Hur lång tid tog det med ert första? Mäter du ÄL och så ändå?