• Mint

Liten mage genom hela graviditeten?

Hej! Jag är i v. 22 och det syns knappt. Passar fortfarande i mina vanliga kläder - det enda jag behövt skaffa är bh:ar för tuttarna har dragit iväg.

Jag känner ju dock att bebisen är där (har känt sparkar i typ fem veckor), vi har lyssnat på hjärtslag hos bm och RUL för någon vecka sedan visade en fullkomligt normal baby. Så jag är inte orolig. Snarare börjar jag undra vad andra egentligen gömmer i sina enorma 22-veckorsmagar!

Det jag funderar på just nu är om det kommer vara såhär hela graviditeten? Jag förstår givetvis att den kommer att växa och att jag snart inte kommer i jeansen längre. Men kommer jag ha ?liten? mage hela graviditeten? Eller spelar det ingen roll, kan den gå från knappt synlig till enorm?

• Svar på tråden Liten mage genom hela graviditeten?
  • Mint
    Anonym (Tjock) skrev 2020-05-12 08:05:23 följande:

Det beror väl på hur tjock man är innan graviditeten. Är man smal syns det tidigare, är man tjock behöver det knappt synas alls.

Jag är smal så på mig syns det.

Så enkelt är det inte; jag är med i en gravidgrupp på fejan och tycker nog de mulliga verkar överrepresenterade bland dem det syns mest på. Men det finns alla sorter.
  • Mint
    Anonym (M.) skrev 2020-05-12 20:05:49 följande:

Jag var smal innan jag blev gravid och var smal hela graviditeten. Min barnmorska frågade var jag hade gjort av barnet, när jag skulle göra mina ultraljud, hahaha.

Har också fått fråga. (Var jag gjort magen), men inte av någon av barnmorskorna jag träffat.
  • Mint
    trollhona skrev 2020-05-20 16:57:42 följande:

He ts, jag var också liten genom min graviditet, gick och jämförde mig med andra och oroade mig nästan att det kunde vara något fel. Min MVC gav mig tipset att bara fokusera på hälsan och bebisen, magen kommer när den kommer, om den kommer. Alla är olika, vissa syns knappt.

Jag skulle ändå tipsa dig om att köpa ett par mammajeans, de kommer vara skönare i slutet i graviditeten. Och de är sköna när man ska hem från förlossningen.

Hoppas du får en skön graviditet. 

Tack

Jag är inte orolig eftersom jag känner bebisen många gånger varje dag och allt sett normalt ut på ultraljuden.

Nu börjar det dessutom synas, iallafall utan kläder.

Ska absolut införskaffa mammabyxor, det kommer ju att behövas.
Svar på tråden Liten mage genom hela graviditeten?