• Anonym (anonym)

Upprepade MA

Fick tre MA i rad, fick sedan lutinus och trombyl utskrivet till nästa graviditet. Då fick vi vår dotter. 

Kram

• Anonym (anonym)
    Jenniejj skrev 2020-05-13 09:35:37 följande:

Tack snälla för att ni tar er tiden att svara . Så underbart att höra att ni lyckats tillslut, värmer i hjärtat.

Jag har ätit Aspirin denna gången som är samma som Trombyl. Men inte provat lutinus.

Ska ta upp detta med min läkare genast. Tack igen för era svar .

Nån annan som fått det att funka efter upprepade MA? Fattar inte varför min kropp hela tiden får MA , och att kroppen inte bara stöter ut fostret som inte lever. Som i det MA jag är i nu. Va väntar kroppen på .

Nån mer som har erfarenheter av MA och fått någon anledning till varför det milt MA och inte bara vanlig missfall?

Tacksam för alla svar

En läkare förklarade för mig att egentligen är alla missfall missed abortion. Eftersom vi idag kan göra ultraljud så tidigt så kan vi se att fostret dött innan vi börjat blöda. Om man inte hade gjort ultraljud hade vi inte vetat när fostret dött och kroppen skulle till slut stöta ut det iallafall. 

När jag blev gravid med min dotter och fick se ett levande foster i vecka 8 sa läkaren att jag kunde andas ut på samma sätt som de flesta gör i vecka 12. De flesta missfall sker runt vecka 6-7 sen pga hormoner tar det olika lång tid att stöta ut det. 

Vet inte om det stämmer men det är vad läkare har sagt till mig. Någon annan läkare kanske sagt något annat så säger inte att det är såhär. 
  • Anonym (anonym)
    Jenniejj skrev 2020-05-17 12:23:22 följande:

Hej tusen tack för ditt svar. Jo så kan det ju säkert vara, tack vare tidiga ultraljud vet vi ju mer nu än förr. Det är jag iofs glad för , jag vet hellre vad som komma skall än gå och tro att man är gravid i veckor fast fostret är dött.

Jag har tyvärr inte haft samma tur tyvärr för har på två av mina missfall sett ett livligt litet foster i v 9+2 och sen trott att allt ska gå bra med sen v 13+5 har missfallet börjat, och fostret dött 9+3. En dag efter ultraljudet.

Orkar ja försöka en gång till kommer ja nog inte tro på graviditeten förrän fostret faktiskt kan leva utanför magen. Låter kanske extremt men det tar på psyket att gå och hoppas varje gång.

Om någon annan har fler tips på vad man kan försöka inför nästa graviditet så är ja evigt tacksam. ??????

Åh vad tufft att få se hjärtat slå och sen ändå få missfall :( 
    Förstår att det kommer vara svårt att tro på. Det var samma för mig, var orolig hela graviditeten och kunde inte tro på det förrens jag hade henne i min famn. Var in flera gånger för minskade fosterrörelser då jag blev nojig så fort hon var stilla. 

Förutom trombyl och progreston tog jag massa vitaminer under graviditeten. Bland annat D-vitamin och omega3. Har läst trådar att det är vitaminer som utländska läkare ordinerar till personer som fått upprepade missfall. Vet ju såklart inte om det hjälpte men det skadar ju inte att ta? 
Svar på tråden Upprepade MA