BF Februari 2021
Hej!
Ny här på familjeliv. Också 28 år och plussade den 28/5, 3 dagar innan BIM. Fick missfall 1/5 i vecka 5 så är livrädd den här gången. Hoppas på det bästa och att jag får bli mamma i februari 2021, bf den 5 :)
Hej!
Ny här på familjeliv. Också 28 år och plussade den 28/5, 3 dagar innan BIM. Fick missfall 1/5 i vecka 5 så är livrädd den här gången. Hoppas på det bästa och att jag får bli mamma i februari 2021, bf den 5 :)
Min mage ser exakt likadan ut! Visste ej att det var ett symtom... Har dock inte börjat kräkas än men illamåendet började komma idag.
Jo absolut! Fotar när jag kommer hem! Men åh mysigt ju haha, längtar så mycket till dagen det är en bebismage och inte svullen och rädd för mf..
Men åh så fint skrivet! Tack snälla för att du skrev det här. Du har rätt och det är så sant det du säger, ska göra mitt bästa för att ändra tankarna och acceptera oron men inte vänta på missfall. Tack igen <3!!
Kan du inte ladda upp en bild du med <3
Jodå det hände mig sist också, blir jättesvullen i början! Sen övergår liksom svullnaden direkt till bebismage utan att "gå tillbaka" däremellan. Men alltså det är inte lätt att hålla in magen xD
Jaa kolla! Så fin <3 Haha kul att vi är flera "svullna" :D
Hej! Hoppar också in. Är i v5+5. Både jag och sambon är 25 och detta är vårt första barn. Jag har ganska mycket "mensvärk" men enligt barnmorska ska det vara normalt sålänge det är på båda sidor, vilket det är. Någon annan som känner av samma?
Har också en hel del mensvärk. Parerar lite mellan båda sidor av magen. Har fått höra lite olika tyvärr med pratade med en barnmorska nu i kväll och så länge det onda går över efter ett par minuter så ska de inte vara någon fara :)
Vi väntar också vårt först barn, jag är 27 och min sambo 31 :)
Grattis till er alla!
Väntar mitt andra barn och är beräknad 11/2. Brösten gör så sjukt ont, kissar massor och mina jeans är redan tighta. Var på inskrivningssamtal igår och fick veta att dom inte gör kub-test nu pga corona.. Känns jätte tråkigt. Ville verkligen göra det denna gång.
Någon mer som svällt up redan och vad har ni för symptomer?
Mina symtom har kommit och gått sedan någon vecka efter ÄL. Brösten har vart mer eller mindre ömma konstant, men illamående, molvärk och trötthet har varierat från dag till dag och i intensitet under dagen. Oroar mig också till viss del över symtomen när dom försvinner, men verkar vara vanligt att det varierar. :) Är i v. 4+6 nu.
Jag är i v. 6+2 och har hittills inte haft några symtom alls förutom trötthet, vilket också kan vara pga pollen allergier. Jag har känt bara enstaka gånger att jag fått molvärk men det har försvunnit lika fort som det dykt upp. Känner mig dock inte alls oroligt och är bara tacksam att jag slipper symptomen :)
Min barnmorska sa att har man ont en längre tid på en sida så skall man söka hjälp för det ( hon verkade mena att man har ont i typ 30 40 min eller längre än vanligt typ) jag fick väldigt ont för några kvällar sedan inte jätte länge men typ 10 min och så länge har de inte varit innan. Jag ringde till jouren på sjukhuset och förklarade min situation o h hon sa att jag skulle ringa förlossningen. På förlossning får jag bara höra att jag inte kan ringa dit för jag tillhör inte dom. Och att slutar det göra ont ( även efter 40 min) så skulder inte vara någon fara en,igår henne. Men har man så pass ont att man inte klarar av det och har feber och så så ska man nog komma in MEN HELST INTE I DESSA TIDER Sa hon :(
Känns så dubbelt så jag har typ gett upp de jag känner och tänker vänta in mitt tidiga ultraljud och bara fokusera på att de ska se bra ut.
Är det någon här som mår mer och mer illa?.. Är i vecka 11 eller 12 osäker på exakt och mitt illamående eskalerar mer och mer. Känner mig konstant bakis, yr och illamående. Igår kräktes jag 4 gånger, hittills bara kräkts en gång om dagen max två. I förrigår kräktes jag även på jobbet vilket innan aldrig hänt.
Har NIPT på måndag med ultraljud, så nervös men exalterad :)