• mea08

BF Februari 2021

Hej, jag hoppar också in här.

Grattis till er alla!

Jag är 27 år, och jag och sambon slutade med preventinmedel i Juli 2019. Vi har inte använt ägglossningstester och min mens är otroligt oregelbunden (25-36 dagar) så vi har bara njutit av varandra som i vanliga fall och nu tog det sig äntligen! Fick ett plus på stickan imorse och tänkte ta en digitalt test imorgon bitti för att vara säker. Absolut första gången i mitt liv jag har blivit gravid så det är en otrolig känsla!

Enligt appen är BF första veckan i februari!

Vad gör ni alla som plussat redan nu för att förbereda er? Jag har börjat med folsyra, d vitamin och omega 3 tillskott. Ska börja planera ekonomin och planera om lite här hemma osv. Dock i åtanke att missfall fortfarande är möjligt då jag är i v. 5...

• mea08

Jag blödde lite klar rött idag, någon annan som varit med om det? Det var inte jätte lite men inte heller mycket. Slutade sedan, någon annan som varit med om samma?

När planerar ni andra att berätta för era närstående? :) 

• mea08
    Laloppan skrev 2020-06-06 08:22:11 följande:

Hoppar in här! Har beräknad bf 29/1, och är i vecka 6+1 eller 6+0 (apparna räknar olika, vet inte vilken som räknar rätt enligt sjukvården haha). Vilken app följer ni? Förra barnet föddes i nov 15 så appar osv är säkerligen uppdaterade sen dess.

Gick över 16 dagar förra gången så räknar helt och hållet med att gå över igen och få en februari-bebis. Därför hänger jag hellre här haha!

Jag följer Natural Cycles, som jag använde för att bli gravid, och Pregglife. NC säger att jag är 4+6 medan Preglife säger 5+3 haha... Har samma datum för första dagen på den senaste mensen så förstår inte riktigt skillnaden. NC kanske tar med ägglossning i beräkningen, men jag har inte använt tempen så ägglossningen borde inte kunna vara bekräftad egentligen.

Vilka använder du?
  • mea08
    elon skrev 2020-06-06 20:05:10 följande:

Jag blödde rätt ofta första 10 veckorna ungefär med dottern, var otäckt men tydligen vanligt då man har sköra slemhinnor :)

Vi berättade idag för mina föräldrar faktiskt, tänker att dom kommer ju få veta i vilket fall om jag skulle få missfall. Är i v 4+2 Idag så är ju verkligen tidigt, men vi berättade typ lika tidigt förra gången med! :D

Ah! Tack! Nu känner jag mig mycket lugnare... Är i v. 5+3 och ska ringa barnmorska imorgon för att skriva in oss. Har ni gjort det än? :) Vad får man göra på första mötet? Kollar man hjärtljud och sånt?

Åh vad mysigt, ser fram emot att få berätta då det är första för oss, och även först bland alla våra syskon!
  • mea08
    lillaärtan skrev 2020-06-12 08:40:18 följande:
    Grattis till plusset :)!

Vad dåligt att de ej gör KUB. Här i Stockholm gör dom kub trots Corona. Kanske varierar beroende på vart man bor?

Jag har varit extremt svullen redan sen veckan efter ägglossning men nu har magen börjat bli mindre och mindre svullen får panik och tror att det är dåligt tecken. Har ont i bröstvårtorna, trött, yr och molvärk i magen. Även varit lös i magen i en vecka nu och haft näsblod samt blödande tandkött...
    Jag är i v. 6+2 och har hittills inte haft några symtom alls förutom trötthet, vilket också kan vara pga pollen allergier. Jag har känt bara enstaka gånger att jag fått molvärk men det har försvunnit lika fort som det dykt upp. Känner mig dock inte alls oroligt och är bara tacksam att jag slipper symptomen :) 
  • mea08
    lillaärtan skrev 2020-06-12 14:24:08 följande:
    Vad skönt att höra! Skönt med en positiv och avslappnad inställning :) Ska försöka tänka likadant. Har du barn sen tidigare eller är det första?
    Ja, jag har plussat för första gången någonsin. Vi började försöka för nästan ett år sedan. Kanske är jag lite naiv, men jag känner att det som händer det händer, och sedan får man ta det därifrån :)

Tror inte stress är så bra, och att det är orsaken till att vi försökt så länge då jag var otroligt stressad från förra sommaren fram till mars ungefär pga hur min livsstil/jobb såg ut. Jag har ändrat den helt nu och känner ett nytt ro i kroppen och jag tror det är därför jag blev gravid nu :)
Svar på tråden BF Februari 2021