BF Februari 2021
Vi har också plussat! :D är i vecka 5 + 3 och är beräknad till 3 februari. Börjat känna av lite symptom som ömma bröst, kissar hela tiden, lite luktkänslig och illamående ibland :)
Detta är vårat första barn :)
Vi har också plussat! :D är i vecka 5 + 3 och är beräknad till 3 februari. Börjat känna av lite symptom som ömma bröst, kissar hela tiden, lite luktkänslig och illamående ibland :)
Detta är vårat första barn :)
Har också en hel del mensvärk. Parerar lite mellan båda sidor av magen. Har fått höra lite olika tyvärr med pratade med en barnmorska nu i kväll och så länge det onda går över efter ett par minuter så ska de inte vara någon fara :)
Vi väntar också vårt först barn, jag är 27 och min sambo 31 :)
Min barnmorska sa att har man ont en längre tid på en sida så skall man söka hjälp för det ( hon verkade mena att man har ont i typ 30 40 min eller längre än vanligt typ) jag fick väldigt ont för några kvällar sedan inte jätte länge men typ 10 min och så länge har de inte varit innan. Jag ringde till jouren på sjukhuset och förklarade min situation o h hon sa att jag skulle ringa förlossningen. På förlossning får jag bara höra att jag inte kan ringa dit för jag tillhör inte dom. Och att slutar det göra ont ( även efter 40 min) så skulder inte vara någon fara en,igår henne. Men har man så pass ont att man inte klarar av det och har feber och så så ska man nog komma in MEN HELST INTE I DESSA TIDER Sa hon :(
Känns så dubbelt så jag har typ gett upp de jag känner och tänker vänta in mitt tidiga ultraljud och bara fokusera på att de ska se bra ut.
Vad är det du fått höra? Så olika som sägs, en del säger att det är normalt att ha ont konstant i flera veckor pga växtvärk o hormoner osv...
Aha okej då förstår jag, allt med vården är ju extra tufft nu i Corona tider.. Bara att avvakta så länge det inte gör olidligt ont då.
Förstår dig! När har du ultraljud? Jag har bokat tidigt den 23 :)! Är så nervös inför det men samtidigt så förväntansfull.