Inlägg från: cecilian78 |Visa alla inlägg
  • cecilian78

BF Februari 2021

Testade positivt igår, fredag 19 juni =)

Mensen 1 vecka försenad. Försökt bli gravid i nästan 1 år. I mars "gav" vi upp. Slutade testa med ÄL stickor och slutade titta i appen efter ÄL dag. Plötsligt händer det :D.

Vecka 6 enl appen Preggo

• cecilian78

Testade positivt igår, fredag 19 juni =)

Mensen 1 vecka försenad. Försökt bli gravid i nästan 1 år. I mars "gav" vi upp. Slutade testa med ÄL stickor och slutade titta i appen efter ÄL dag. Plötsligt händer det :D.

Vecka 6 enl appen Preggo

gunbran skrev 2020-06-18 18:31:41 följande:

Hej! Hoppar in här i gruppen. Är 40+ och plussade i helgen. Har 3 barn sedan tidigare, men för min sambo är det första. Hade ett MF förra året och det har tagit sin tid att bli gravid igen, så jag är verkligen supernojjig hela tiden och analyserar alla symtom. Idag tycker jag tex brösten ömmar mycket mindre och då kommer domedagstankarna direkt.

Försöker samtidigt tro att kroppen klarar detta och att den lilla mirakelbönan kommer växa och frodas. BF 17/2 om allt går väl.

40+ jag med och också BF 17/2 som dig =)

Hur mår du?
  • cecilian78
    gunbran skrev 2020-06-20 10:02:15 följande:

Hej och grattis till graviditeten! Jag mår ganska ok än så länge. Oron och stressen över att det ska gå fel är det värsta tycker jag. Vågar inte glädjas riktigt. Men nu har jag lovat mig själv att sluta googla på allt möjligt och istället försöka tro på min kropp och att det här ska gå vägen.

Symtomen kommer och går, ömma bröst, halsbränna och molvärk för det mesta.

Hur mår du?

Grattis till dig med glömde jag säga =)

Så länge allt är bra så tror jag man får släppa på den där oron. Lättare sagt än gjort såklart. Mår helt okej. Inte så mkt symtom egentligen förutom ömma bröst, lite lätt illamående men då jag har magkatarr och haft länge så känner jag inte skillnad haha. Däremot har har bruna "blödningar" som kommer och går men inget blod så det ska väl inte fara någon fara om jag läst rätt. Googlat en del om det och det verkar vara normalt. Man får ta en dag i taget. Har du barn? Jag har en vuxen dotter så det blir som på nytt för mig igen =)
  • cecilian78
    gunbran skrev 2020-06-20 12:18:08 följande:

Ja, det är verkligen lättare sagt än gjort det där med att släppa på oron. Vore jag 10 år yngre, visst, då hade man tid framför sig, men nu är det kanske sista chansen och det stressar ju också.

Men, men....bara försöka tänka positivt. Finns inget man kan göra ändå för att påverka utgången. Än så länge känns allt bra, så jag hoppas det är ett gott tecken.

Jag har 3 barn sen tidigare, mellan 10-17 år, men det är sambons första. Blir som på nytt för oss också :).

Började blöda idag så för min del verkar det inte ha gått vägen =( Blöder inte konstant men med jämna mellanrum
  • cecilian78
    gunbran skrev 2020-06-21 01:55:30 följande:

Åh nej vad tråkigt! Hoppet är dock inte helt ute förrän du blöder mycket och/eller har ont. Hoppas på det bästa.

Tack snälla du <3
Svar på tråden BF Februari 2021