• gunbran

BF Februari 2021

Hej! Hoppar in här i gruppen. Är 40+ och plussade i helgen. Har 3 barn sedan tidigare, men för min sambo är det första. Hade ett MF förra året och det har tagit sin tid att bli gravid igen, så jag är verkligen supernojjig hela tiden och analyserar alla symtom. Idag tycker jag tex brösten ömmar mycket mindre och då kommer domedagstankarna direkt.

Försöker samtidigt tro att kroppen klarar detta och att den lilla mirakelbönan kommer växa och frodas. BF 17/2 om allt går väl.

• gunbran
    cecilian78 skrev 2020-06-20 08:03:52 följande:

Testade positivt igår, fredag 19 juni =)

Mensen 1 vecka försenad. Försökt bli gravid i nästan 1 år. I mars "gav" vi upp. Slutade testa med ÄL stickor och slutade titta i appen efter ÄL dag. Plötsligt händer det :D.

Vecka 6 enl appen Preggo

40+ jag med och också BF 17/2 som dig =)

Hur mår du?

Hej och grattis till graviditeten! Jag mår ganska ok än så länge. Oron och stressen över att det ska gå fel är det värsta tycker jag. Vågar inte glädjas riktigt. Men nu har jag lovat mig själv att sluta googla på allt möjligt och istället försöka tro på min kropp och att det här ska gå vägen.

Symtomen kommer och går, ömma bröst, halsbränna och molvärk för det mesta.

Hur mår du?
  • gunbran
    cecilian78 skrev 2020-06-20 10:25:22 följande:

Grattis till dig med glömde jag säga =)

Så länge allt är bra så tror jag man får släppa på den där oron. Lättare sagt än gjort såklart. Mår helt okej. Inte så mkt symtom egentligen förutom ömma bröst, lite lätt illamående men då jag har magkatarr och haft länge så känner jag inte skillnad haha. Däremot har har bruna "blödningar" som kommer och går men inget blod så det ska väl inte fara någon fara om jag läst rätt. Googlat en del om det och det verkar vara normalt. Man får ta en dag i taget. Har du barn? Jag har en vuxen dotter så det blir som på nytt för mig igen =)

Ja, det är verkligen lättare sagt än gjort det där med att släppa på oron. Vore jag 10 år yngre, visst, då hade man tid framför sig, men nu är det kanske sista chansen och det stressar ju också.

Men, men....bara försöka tänka positivt. Finns inget man kan göra ändå för att påverka utgången. Än så länge känns allt bra, så jag hoppas det är ett gott tecken.

Jag har 3 barn sen tidigare, mellan 10-17 år, men det är sambons första. Blir som på nytt för oss också :).
  • gunbran
    cecilian78 skrev 2020-06-20 21:29:29 följande:

Började blöda idag så för min del verkar det inte ha gått vägen =( Blöder inte konstant men med jämna mellanrum

Åh nej vad tråkigt! Hoppet är dock inte helt ute förrän du blöder mycket och/eller har ont. Hoppas på det bästa.
  • gunbran
    light skrev 2020-06-29 17:11:11 följande:

Är osäker på om det ens är någon som har koll här som är med i fb-gruppen för jag har inte fått nån inbjudan iallafall. Har ni andra som är ?sist in? fått det?

Hur mår ni? Vad har ni för symtom? Blir tokig på att inte kunna prata med nån om detta, vågar inte berätta för någon eftersom vi fick missfall nyss och då hade berättat redan så vill inte göra samma tabbe igen.

Jag tror man måste skicka meddelande till hon som startade gruppen så att hon får ens namn, då kan hon lägga till. Om inte det funkar kanske gruppen är full redan. Gå bak några sidor så hittar ni inlägget ang FB gruppen.

Själv avvaktar jag lite till med att gå med. Skriver hellre här just för tillfället.
  • gunbran
    Mel26 skrev 2020-07-02 10:44:44 följande:

Hej!

Kul, gratis! :)

Jag har bf 19/2 enligt min NC app och går in i v8 på fredag. Jag och BM räknar dock väldigt olika då hon utgår från sista mensens första dag som var 6/5 och då är jag enligt den beräkningen redan i v9 men min mens har varit väldigt oregelbunden så jag litar mer på NC då jag loggat allt och tagit ÄL-test mm. Hur ska jag tänka när jag ska boka KUB? Vill göra det så fort som möjligt men svårt att veta vilken vecka jag ska utgå ifrån. När får man reda på exakt vilken vecka man är i?

Jag går in i v 8 idag och var på inskrivning. KUB görs mellan v. 11-13 och jag fick läkartid i början av v.11 för att därifrån få remiss till KUB. Tänker du boka privat? Jag skulle utgå från din uträkning isf och boka ett i v. 12.

En annan väg, som även jag tänker ta, är att göra ett privat UL efter v. 8+0 för att få veta mer säkert hur långt gånget det är.
  • gunbran
    Mel26 skrev 2020-07-03 10:06:27 följande:

Grattis till din graviditet! Då är vi i samma vecka :)

Jag bokade ett i 11+3 enligt min beräkning men enligt BM är jag då i v12+5 så båda blir väl ok egentligen.

Funderar också på VUL men det erbjuds inte i min stad och svårt att få tid någonannanstans. Hade inskrivning hos BM ganska direkt efter att jag plussade och ska dig igen 14/7.

Mina symtom med magont (?mensvärk?) har försvunnit. Känner bara lite trötthet och ömhet i brösten.. Vad har du för symtom?

Jag har haft väldigt mycket molvärk till och från, ömma bröst och halsbränna. Väntar med spänning på när det riktiga illamåendet ska slå till. Har gjort det under v. 8 de andra graviditeterna.
  • gunbran
    Fantasifulltnamn skrev 2020-07-06 09:35:27 följande:

Hur känner ni när ni hostar och så? Jag får hugg/smärta på sidorna vid äggstockarna..

Det är ligamenten som gör ont. De tänjer på sig så mycket i början och kan märkas av just precis på det sättet. Jag får liknande när jag reser mig eller vänder mig i sängen också.
  • gunbran
    gulledig skrev 2020-07-05 20:40:55 följande:

Har bf 24/2. Har en dotter på 17 månader som kommer vara exakt två år när nr två föds!

Bor norr om Stockholm, är 28 år. Vore jättekul att fortsätta skriva här och dela erfarenheter.

När kommer ni berätta för alla andra? Om ni inte redan gjort det!

Vi har berättat för några nära vänner än så länge. Svärföräldrarna får veta om 2 veckor under förutsättning att vi ser ett hjärta ticka på UL nästa vecka. Blivande storasyskon, övrig familj, vänner och kollegor får veta efter kub.

Bor också norr om Stockholm och väntar 5:e barnet.
  • gunbran
    gulledig skrev 2020-07-06 19:19:22 följande:

Hoppas allt går bra!

Roligt med så många barn Vad är det för ålderskillnad mellan?

Det här blir en riktig sladdis :). Syskonen hinner bli 11, 14 och 18 innan lilla kommer. Har en liten ängel som skulle fyllt 23 i år om han levt, så jag har lyckats hålla mig fertil lääääänge! Men det här blir sista, om allt nu går bra.
Svar på tråden BF Februari 2021