• MaryJo

BF Februari 2021

Grattis allihop!

Jag har BF 19 februari och det är första barnet. Har haft två MF tidigare så känner mig lite orolig även om det blir bättre ju längre tiden går. Ska på inskrivning imorgon och ska be om tidigt VUL då. Är sjukt hungrig just nu i kombination med illamående vilket känns väldigt märkligt och gör det lite svårt att äta. Är även ganska trött men mår annars bra!

• MaryJo

Jag är också gärna med i en WhatsApp-grupp/Messenger. Har tagit initiativ till att gå med i den hemliga FB grupp som nämns i några meddelanden ovan men har inte fått svar. Skulle ju vara himla skönt att ha några att dela tankar och erfarenheter med ?? Bor också i Sthlm, vilket jag förstår att ni också gör, och är inskriven på BB Stockholm Family på Kungsholmen.

Ligger lite efter er då jag har mitt Kub-prov först den 7 augusti. Men på fredag har jag ett extra läkarbesök inbokat och får förhoppningsvis göra VUL, och syns det ett litet hjärta då så kommer det kännas så mycket lugnare!

Hur har ni resonerat kring NIPT? Jag trodde man bara fick det om Kub- provet visat en hög sannolikhet för kromosomavvikelse? Eller har ni bokat det privat?

• MaryJo

Jag är också gärna med i en WhatsApp-grupp/Messenger. Har tagit initiativ till att gå med i den hemliga FB grupp som nämns i några meddelanden ovan men har inte fått svar. Skulle ju vara himla skönt att ha några att dela tankar och erfarenheter med ?? Bor också i Sthlm, vilket jag förstår att ni också gör, och är inskriven på BB Stockholm Family på Kungsholmen.

Ligger lite efter er då jag har mitt Kub-prov först den 7 augusti. Men på fredag har jag ett extra läkarbesök inbokat och får förhoppningsvis göra VUL, och syns det ett litet hjärta då så kommer det kännas så mycket lugnare!

Hur har ni resonerat kring NIPT? Jag trodde man bara fick det om Kub- provet visat en hög sannolikhet för kromosomavvikelse? Eller har ni bokat det privat?

• MaryJo
    Linniiis skrev 2020-07-12 20:38:38 följande:

Du är så välkommen! När det väl är dags, det blir väl då efter 23 juli då KUB är avklarat :)

Kul med ytterligare en i närheten. Tycker att det känns lite mysigt att starta en liten grupp med närhet till varandra.

Grattis till graviditeten! Hur långt gången är du nu? Själv går jag in i 11+0 imorgon.

Kommer inte att göra Nipt, eller ja om det är avvikelser vid KUB. Men då kanske man gör fostervattensprov? Är inte så insatt.

Då håller jag alla tummar för att det går vägen på fredag och du får se den lilles hjärta <3

Dey låter bra! Ja verkligen kul att vi är i närheten av varandra och tycker också det känns fint med en lite mindre grupp ??

Tack! Jag är nu i 8+3, räknar ner veckorna tills att jag är vecka 12. Vad skönt att du redan är där!

Vad jag förstår så gör man NIPT om det är avvikelser vid KUB och är det avvikelser även vid NIPT så gör man fostervattenprov eller moderkaksprov. Så det hoppas jag ingen av oss behöver göra.
  • MaryJo
    Missempi skrev 2020-07-12 22:05:00 följande:

Gruppen är inte hemlig tror jag utan går att hitta! Februaribebisar 2021 heter den, å den andra heter bf februari 2021 :) spännande med vul för dig! :)

Jag har gjort nipt test å får svar på onsdag. Det får man som du säger när det är hög sannolikhet, så jag har kört privat. Jag resonerar att jag vill ha svart på vitt på en gång istället för sannolikssiffror, som om de skulle va dåliga skulle göra mig så nervig...vill veta mer på en gång åt vart de lutar å jag hade möjlighet att göra det. Självklart får du va med i minigruppen ;)

Ok! Tack för tips kring grupperna! Men skapar vi en liten grupp känns det bättre än en stor anonym. Nu när det alternativet finns

Jag förstår ditt resonemang kring NIPT. Då håller vi alla tummar och tår att det blir positivt besked på onsdag.
  • MaryJo

Lycka till imorgon Canary, Missempi och Linniiis! Håller tummarna för er.

Jag var på mitt VUL i fredags och fick se det lilla hjärtat ticka! Så lycklig! Och känns mycket bättre nu när jag sett att det finns liv där inne. Själva maskinen krånglade i början så det höll på att inte bli nåt ultraljud, jag skulle ha blivit så besviken. Men den fantastiska läkaren sprang runt i alla rum och hittade sedan en supermodern maskin ????

Nu har vi berättat för föräldrarna också som såklart blev superglada!

• MaryJo
    Missempi skrev 2020-07-23 00:40:53 följande:

Tack snälla!

Åh va tur att hon hittade en maskin!, såklart man hade blivit väldigt besviken annars! Hur långt är du gången?

Ja verkligen! :) Imorgon går jag in i vecka 11!
  • MaryJo
    Missempi skrev 2020-07-23 18:17:36 följande:

Så skönt att de gick bra för oss alla nu! Ska vi starta en grupp?

Skriv pm till mig så kan vi sätta ihop nåt på Messenger eller whatsapp, spelar ingen roll för mig! :)

Grattis alla tre! Fantastiska nyheter! Jag skickar pm till dig.
Svar på tråden BF Februari 2021