Martini skrev 2020-06-06 14:45:05 följande:
Familjeläkarna anser att det inte behövs. Men jag vill veta om han kan ha för lite men vi fick inte gå vidare. Funderar på om det finns någon privat klinik som kollar sånt. Bara för att vara säker att det inte behövs.
Nu är han ju över 18 men annars hade det ju varit en bra ide att ringa barnmottagningen direkt när han var yngre. Man kan dessutom skriva egenremisser och ta sig in den vägen.
Men var de hamnar när de fyllt 18 vet jag inte, det skulle du behöva ta reda på.
Har han inte fullföljt puberteten så finns ju en viss chans att han kan ha någon cm att växa men vikten driver längden så förmodligen skulle han behöva få hjälp att gå upp i vikt för att kunna växa.
Jag bråkade mig till en remiss från vårdcentralen för min småväxte son när han var 10. Sa att jag kommer ta mig till barnmottagningen oavsett ni vill eller inte men det går fortare för alla om ni skriver den så jag fick en remiss där det typ stod att det var jag som ville och att de eg tyckte det var onödigt. Nåväl, vi kom in, upptäckte reflux och allergi mot mjölkprotein och när han började kunna äta mer så började han öka på både längd och vikt.
Sen är det inte säkert han blir längre än din son i slutändan ändå. Männen på hans fars sida är där i krokarna och man ger inte tillväxthormon om man inte blir onormalt kort utifrån sina genetiska förutsättningar. Men det får framtiden utvisa. Nu känner jag iaf att han får rätt förutsättningar för att växa det han kan.