Inlägg från: lostandfound |Visa alla inlägg
  • lostandfound

Min mamma dog för fem månader sen och sorgen är inte lättare :((

Anonym (sorgsen) skrev 2020-06-18 23:46:23 följande:

Ja jag saknar också min barndom. Jag sitter och tittar på alla bilder och filmer vi har tillsammans och jag saknar tiden när jag var barn. Jag tittade på en bild och tänkte att här hade mamma 30 år kvar att leva osv. Allting hamnar i det perspektivet. Jag såg en bild på vårt gamla hus, och tänkte direkt att när den här bilden togs, ja då levde mamma och kanske satt hon på baksidan och drack kaffe eller pratade med en granne. 

Jag tänker att tiden när jag var barn är förbi. Tiden när vi firat jul är nu förbi. Allt är förbi. 

Jag kan inte se att mitt liv kommer att bli lika bra någonsin igen. Jag är på riktigt orolig över att inte få tillbaka livsglädjen som fanns. 

Tårarna rinner när jag läser dina inlägg. Jag har inga konkreta tips, men jag vill i alla fall ge dig en bamsekram med massa kärlek och styrka från andra sidan skärmen. Och jag är övertygad om att din mamma finns med dig. Det måste finnas något mer än endast detta jordeliv. ??
  • lostandfound
    lostandfound skrev 2020-06-19 00:02:46 följande:

Tårarna rinner när jag läser dina inlägg. Jag har inga konkreta tips, men jag vill i alla fall ge dig en bamsekram med massa kärlek och styrka från andra sidan skärmen. Och jag är övertygad om att din mamma finns med dig. Det måste finnas något mer än endast detta jordeliv. ??

Det skulle f.ö. inte vara två frågetecken i slutet av inlägget, men en hjärt-emoji.
Svar på tråden Min mamma dog för fem månader sen och sorgen är inte lättare :((