EpicF skrev 2020-06-24 16:28:49 följande:
Universitetsutbildning? Har i och för sig aldrig hört om någon sådan utbildning på universitetet...
Eller yrkeshögskola? Eller bara en kurs?
Oftast vill de väl ha personer med mer kvalificerad akademiska utbildningar så kan vara därför.
YH-utbildning specifikt anpassad för behovet av operatörer inom läkemedelsbranschen.
Pomperipozzan skrev 2020-06-24 17:29:21 följande:
Självklart ska du ha bild på cv:t tycker jag! Tar emot en del cv:s på mitt jobb och häpnar över hur undermåliga de flesta är. Väldigt få skriver något om varför de har sökt just vår utlysta tjänst, vad de har för egenskaper och erfarenheter som passar för just tjänsten etc.
Om du har hål i cv:t kan det funka att istället för att skriva dina jobb kronologiskt, istället ha rubriken ?Arbetserfarenhet relevant för tjänsten? då kan du trolla bort en del luckor. Om du vill kan du skicka cv:t/exempel på personligt brev i ett meddelande till mig, så kan jag se om jag hittar något som kan förbättras. Jobbade som arbetsmarknadskonsulent under nåt år, så lite kanske jag kan hjälpa till. :)
Lade till en ordentlig och förtroendeingivande/nördig bild nu. Skickar gärna CV:t sen, och ett personligt brev du kanske kan bedöma. Väldigt snällt erbjudet!
Ystadtjejen skrev 2020-06-24 17:35:24 följande:
Jag har vänner som jobbar inom detta i Uppsala och det är anställningsstopp sen några månader tillbaka pga covid-19. Det är alltså inte dig det är fel på, utan företagen får helt enkelt inte rekrytera just nu. Bara att fortsätta söka och hoppas på att de börjar anställa igen!
Oj, det skulle förklara en hel del. Antar att situationen ser likartad ut på andra ställen. Väldigt bra att få det så konkret. Tack.