Tempkurvor
Jag behöver verkligen hjälp att tolka mina tempningar, och min cykel...
Jag är inne på min andra cykel utan hormonellt preventivmedel, och förstår att kroppen kanske letar efter balans. Första månaden ser jättefin ut i sina kurvor, medan denna cykel är betydligt mer oklar. Hur ska jag tolka detta? Jag ser en dipp innan mina mest fertila dagar, men samtidigt hoppar temperaturen och är lägre än förra cykeln efter ÄL. Och hur utdragen kan bekräftelsen av ägglossning vara? Är så förvirrad. Vi är på vårt första försök i bebisverkstaden och jag behöver hjälp att förstå vad som sker ????
Jag slutade med hormonella preventivmedel för ca 9 månader sedan och har haft regelbunden mens sedan dess (29-33 dagar cykler). Har tempat två cykler och den första var typ skolboksexempel med tydlig ägglossning och temperaturer på rätt sida baslinjen. Det enda som avvek något var att cykeln var 35 dagar.
Denna cykeln hade jag mellanblödning dag 14-15, temperaturen har inte gått över baslinjen en enda gäng och jag är nu på dag 35 igen. Hade mensvärk i slutet på förra veckan och var säker på att mensen skulle komma, men bara en pytteblödning igår hittills (hur funkar det ens med mens utan ägglossning?)
NC har skrivit in ?väntar på att bekräfta ägglossning? på dag 25 men jag har svårt att tror på det. Hade inga känningar och uppenbarligen ingen temperaturökning heller.
Om det stämmer att jag hade ägglossning dag 25 så är mensen inte sen ännu.
Ledsen att jag tog över ditt inlägg utan att kunna ge några svar, jag är lika förvirrad som du!