• amandakollb

Tempkurvor

låtbli skrev 2020-07-09 18:40:36 följande:

Hurra! Hur lång cykel brukar du ha?

Nu när jag äter letrozol får jag regelbundna cykler på 29-30 dagar! Är på cd 29 idag.

Innan letrozol kunde jag ha tre månader mellan varje ägglossning så då var de väldigt oregelbundna :/ själv?
  • amandakollb

Tempen gick ned lite idag så tänkte först inte testa men kunde inte hålla mig och fick plus <3 såhär såg min kurva ut!

• amandakollb
    låtbli skrev 2020-07-09 21:33:51 följande:
    Vad kul, hoppas temperaturen håller i sig och det blir ett plus så småningom!

Jag har varit regelbunden (29-33D cykler) sedan jag slutade på preventivmedel för 9 månader sedan men jag har bara använt NC i två cykler. Förra cykeln var lite längre (35D). Denna cykeln har jag inte fått mens än (CD 36 idag), och kurvan ser konstig ut. Avvaktar och ser vad som händer, men misstänker att jag inte fått ägglossning denna månaden. Ser nästan fram emot att mensen kommer så vi kan börja om med friska tag

Rent krasst kan ju kurvan sett konstig ut fler månader sedan jag slutade mer hormonella preventivmedel, men att jag inte märkt det för att jag inte mätt min temperatur. Ett av livets många mysterium
    kan säkert ta ett tag efter man slutat med hormonella preventivmedel innan man får tillbaka sin cykel =) men jätteskönt att tempa då och kunna följa om man får ägglossning/hur långa cykler man får. du får uppdatera hur det går :) 
  • amandakollb
    Lillaälta skrev 2020-07-10 09:54:56 följande:
    Åh va härligt! Grattis!

Provade också imorse och fick negativt.. Testade då jag hade en känsla att jag hade ägglossning 1v innan det var ägglossning enligt appen

tack!! :) 

åh typiskt, men jag tycker det ser ut osm du hade ägglossning på cd 24 så du kanske bara testade för tidigt, ser ju ut som tempen håller sig hög nu så testa om några dagar!! :) håller tummarna! 
  • amandakollb
    Lillaälta skrev 2020-07-10 10:37:57 följande:
    Vi hade inte sex innan den ägglossningen då pga att jag fick så fruktansvärt ont vid ägglossning och vid sex. Så då har vi missat det :(
    jaha åh typiskt :( men ni får försöka nästa gång!! :) 
  • amandakollb
    saraama skrev 2020-07-10 11:00:15 följande:
    Åh grattis! Vilken dag plussade du på? Precis innan bim eller? Jag är på CD10 och vill så gärna testa men ska vänta till söndag
    åh tack!! :) jag är på ÄL+13 idag och har inte testat något tidigare då jag inte hade några tidiga test hemma. har bim idag :) 

har du tidiga test så kan du säkert testa imorgon? :) 
  • amandakollb
    saraama skrev 2020-07-10 12:04:24 följande:
    Bästa är ju att vänta såklart :) Jag har ett clearblue det står att man kan testa 5 dagar innan bim. Dock är resultatet 50% rättvisande då. Väntar nog till söndag då jag har 90% istället
    ja smart! jag va också så sugen på testa innan men jag kände att jag inte orkade med ett till negativt test så jag höll ut! som du säger, skönt att testa nära bim så man inte får spökstreck eller otydliga streck som man har svårt att tyda :/ 
  • amandakollb
    Jojjo87 skrev 2020-07-10 12:26:49 följande:

Hej alla!

Behöver hjälp! Ska börja temoa tänkte jag. Vad rekommenderar ni ska man köra NC eller kan jag bara köpa en termometer och lägga in i egen app.. kom med tips :)

jag tycker NC alla dagar i veckan! har använt både NC och fertility friend, men fertility friend (gratis) tycker jag är väldigt otydlig och på engelska. gillar verkligen NCs layout och att allt är så tydligt :) om man delar kostnaden med sin partner så blir det inte så mkt för ett år. men smaksak antar jag! lycka till :) 
  • amandakollb
    lingonrisig skrev 2020-07-10 20:55:23 följande:
    Men åh vad kul, grattis! :D
    tack så mycket <3
  • amandakollb
    låtbli skrev 2020-07-10 16:41:59 följande:
    Hurra!! Berättade du för din partner på något särskilt sätt?
    yeey :D jag tog med testet till sängen och så kollade vi på det tillsammans faktiskt så det var jättemysigt!! :) 
  • amandakollb
    Cattisl skrev 2020-07-22 05:38:20 följande:

Ni som är kunniga;

När brukar tempen dippa om mensen är på G? Är det några dagar före bim eller direkt på bim?

När brukar tempen sluta stiga om man är gravid?

Är på ÄL+9 eller +7 beroende på hur jag ska tolka mina äl test (fick positivt både 12/7 o 14/4) och tempen steg +0,2 från igår

Vet att allt är individuellt, men bara kul att jämföra lite 

Hej, min temp brukar dippa någon dag före eller på bim, lite olika, tog bild på de tre senaste cyklerna.

Jag har precis blivit gravid, det blåa i grafen, och har fortsatt att tempa för kul skull. Min temp verkar ligga lite högre än vad de brukar i de vanliga cyklerna :)

• amandakollb
    Intenuintesåhär skrev 2020-08-14 08:00:12 följande:

Kan tempen sjunka när man är gravid? Jag är i vecka 5 nu och tempen var nästan en grad lägre idag.

tempen ska hålla sig hög under graviditet, men kan tänka mig att den kan va lägre någon dag då och då pga av tex att man tagit tempen en annan tid än man brukar/sovit med fönstret öppet/vaknat mkt under natten eller liknande :) den kommer säkert höjas imorgon igen! 

jag har fortsatt tempa (är i v.10) och ibland är ju tempen lite lägre vissa dagar (men ändå mkt högre än vad den är i follikulärfas). 
  • amandakollb
    Cattisl skrev 2020-08-16 17:39:36 följande:

Ni som haft implantationsdipp, hur många grader var den på? Och hur mycket gick den upp igen?

Hej, jag fick en liten implantationsdipp 6 dagar efter äl, den sjönk drygt 0,2 grader och sedan gick den långsamt upp igen :)

• amandakollb
    Cattisl skrev 2020-08-17 16:59:52 följande:
    var detta en kurva du var gravid på? =) 
    japp, jag är i v.10 nu :) 
  • amandakollb
    Cattisl skrev 2020-08-17 17:43:03 följande:

Så här ser det ut hittills, men jag tror lika gärna tempen kan droppa snart igen för mens...

Tror inte äl+5 är för tidigt, jag fick ju på 6 liksom, tycker din kurva ser lovande ut :D när har du bim?
  • amandakollb
    Cattisl skrev 2020-08-18 19:27:32 följande:
    jag är inte helt säker...om 3-4 dagar kanske, eg skulle nog mensen kommit idag, men äl kom 3 dagar senare så då kanske mensen också bör komma senare? hmm...aldrig kollat ÄL el tempat förr så vet inte
    ja om äl kommer senare så kommer mensen också senare=) så fortsatt ba att tempa så ser du om några dagar om tempen fortsätter hålla sig hög! 
Svar på tråden Tempkurvor