Tempkurvor
Månadens kurva.
Strunta i pilarna, jag vet att det är olika tider. Jag är på mina normala tider nu, men haft semester, därav hoppande i början av cykeln. :)
Testade med CD digitalt idag, negativt såklart.
Månadens kurva.
Strunta i pilarna, jag vet att det är olika tider. Jag är på mina normala tider nu, men haft semester, därav hoppande i början av cykeln. :)
Testade med CD digitalt idag, negativt såklart.
Vilken tid på morgonen brukar ni tempa?
Här är en till där tempen droppade idag.. Och fick nyligen en blodblandad flytning!? Nidblödning eller kemisk graviditet(osäker på rätt benämning)?! Har bim på torsdag.... Hm... Time will tell i guess.... ^^
Hej!
Har två funderingar som jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig med.. säg gärna till om jag ska förtydliga något av nedan.. :P
Detta är vårat första försök och jag började att tempa för några veckor sedan, tyvärr upplever jag det hela lite problematiskt då jag ofta vaknar runt 04:00 för att kissa och tar jag tempen då istället för runt 06:30 så är tempen väldigt mycket lägre.. hur hade ni gjort för ett så "korrekt" resultat som möjligt? tempat runt 04:00 alt 2,5 timma senare?
Min andra fråga är när ni tror att jag hade ägglossningen då detta skiljer några dagar beroende av om jag tar med en osäker tempning eller inte, tyvärr lyckades jag ju nämligen "strula till det" två dagar i rad direkt efter positivt LH test...
Fick positivt LH test den 29/7 (CD16) och algoritmen bekräftade då ÄL den 30/7 dock uteblev tempningen 31/7 (CD17) och 1/8 (CD18) uteslöt jag tempningen pga att jag sovit oroligt och jag tänkte att det inte kunde stämma med en sådan dipp, men när jag ser på andras mätningar så skulle det ju lika gärna kunna vara att ägget fäster, eller?
Nedan ser ni min kurva utan den "osäkra" tempningen:
och sedan den om jag inkluderat den:
Hoppas ni kan hjälpa...
Hej alla tempare! Ni som använder babyplans temp har ni testat att liksom mäta flera ggr efter varandra och fått olika temperatur?
Har ni också testat att fortsätta mäta efter pipet?
Jag mäter i munnen och testade idag att hålla kvar tempen och min temp gick upp 0,09 grader på bara 30 sekunder efter pipet!?
Bör man kanske hålla kvar ngn minut efter för att få ännu mer exakt resultat eller vad säger ni andra?
Igår började jag blöda 4 dagar för tidigt och hade väldigt ont i magen.. Blöder fortfarande idag...
Såhär ser min temp ut...
Bör den inte sjunka mer?
Igår började jag blöda 4 dagar för tidigt och hade väldigt ont i magen.. Blöder fortfarande idag...
Såhär ser min temp ut...
Bör den inte sjunka mer?
Är det mens?
Jag har fortfarande inte kommit ned på min tidigare normaltemp, utan har stannat på 36.45.. är på cykeldag 3 och börjar med letrozol idag. Spännande att de fortsättning!:)
Någon av er vana tempare som varit med om att tempen varit betydligt högre under en cykel?
Detta är andra cykeln jag tempar.. Förra cykeln låg jag mellan 35.90-36.24 i follikulärfasen.. Denna cykel ligger jag lika högt som i min förra lutealfasen dvs mellan 36.4-36.7.. Bifogar en overlay på mina kurvor..
Mensen kom 4 dagar tidigare förra cykeln och det såg nästan ut som en trifasisk kurva för att senare stadigt gå neråt men aldrig under coverline.. Jag hade också en hel del gravsymptom!?
Jag är nu på cd8 och mensen är slut sen 3 dagar tillbaka.. Tog ett gravtest fall i fall idag som väntat var negativt..
Det som skiljer denna cykeln från förra är att jag tempar ca 30min-1, 5h senare än förra cykel.. Tempade mest 4.30 förra cykeln och mest 5.30 denna..
Det andra som skiljer sig är också att jag sover hela nätterna denna cykeln medan förra cykeln sov jag oftast som en kratta och vaknade flera gånger under natten..
Någon som har någon input om varför jag ligger så högt denna cykeln? Är jag normal xD
Vet att det bara är att fortsätta tempa och tiden kommer utvisa hur allt blir.. Men kan ju inte låta bli att undra om detta är något vanligt förekommande!?
att du sover bättre och djupare och tempare senare gör stor skillnad i din temp, inte alls konstigt =)
Varför får jag ingen coverline? Är de pga min temp har varit så ojämn?
Hur tolkar man en sådan här kurva. Vaginala tempen upp något, den orala ner... men i vilket fall som börjar jag ställa in mig på mens imorgon eller sön.
Såklart månaden det tog sig slutade jag tempa efter bekräftad äl men tempade dagen efter plus och en dag till...
En annan grej däremot som jag istället la in i min kurva varje dag var vilopulsen(aktivitetsarmband) som under tiden stärkte min magkänsla om att jag var gravid och även tappen som för första gången var helt oförändrad under hela lutealfasen medan den alla föregående månader levt sitt eget liv..
Bifogar min kurva(gul=vilopuls).
Håller tummarna att ni alla snart får plussa <3
Nej såklart inte men har inga symtom och tror verkligen inte att det kommer bli ett plus trots så stor tempökning. Menade dag7 hihi får se vad som visar sig!
Nej jag vet... men när jag blev gravid i januari så hade jag en liknande ökning men på ÄL+11. Så denna på ÄL+8 känns alldeles för tidigt och jag tror nog bara det är en tillfällighet/progesteronet som fått sig en skjuts. Vi har försökt sedan mitt ma i februari. Så detta är 8e försöket efter det. Har gett upp lite och eftersom min kropp förändrats så mycket sedan den medicinska aborten så har jag inte mycket hopp kvar. Försök till första barnet ja