• Alexi

Aktivitetsförmågeutredning - vad innebär det???

Har du inte fått hem papper om vad utredningen innebär?

• Alexi

Fast en aktivitetsförmågeutredning är ngt annat än det fesun beskriver, brukar kallas AFU. Det är en utredning för att kartlägga atbetsförmåga.

• Alexi
    Kråkungen skrev 2020-07-03 21:44:56 följande:

Ja, precis - AFU är det jag ska göra. Har du koll på vad det omfattar/hur det går till?

Ja det har jag men orkar inte skriva så utförligt just nu. Men det är typ skriftlig blankett, sen läkarbesök ett rätt utförligt. Sen bedömning. Googla på fks hemsida så får du upp de blanketter som används och nog en del mer info.
  • Alexi
    Kråkungen skrev 2020-07-03 23:04:00 följande:

Tack!!

Alltså - jag har både googlat och kollat försäkringskassans hemsida, men inte lyckats hitta nån beskrivning på vad som görs; bara vad AFU är, och varför man gör det osv... fast du har ju rätt i att man kan få en hint genom att kolla blanketterna - så långt tänkte jag inte :)

Men ok, så det är inte en massa tester och grejer då? Bara läkarsamtal? Låter ju inte så oöverkomligt ändå :)

Tack så jättemycket för ditt svar!

Läs denna länk, borde ju säga en del

www.forsakringskassan.se/wps/wcm/connect/eeb63ceb-939a-4d9b-b875-b0d9a5c778e6/manual-afu-for-lakare.pdf&CVID=
  • Alexi
    Kråkungen skrev 2020-07-04 08:11:15 följande:

Men GUUD!! Fantastiskt bra ju!! Tusen och åter tusen tack!! Och tack även för att du inte raljerar över min totala inkompetens att hitta saker själv... 

Glad att kunna hjälpa till!
Svar på tråden Aktivitetsförmågeutredning - vad innebär det???