Inlägg från: Fotella |Visa alla inlägg
  • Fotella

Vad ska jag göra åt mitt hår!

Det är snart 2 år sen jag blekte mitt hår hos frisör. Gick från svart till brunt med blonda slingor. Det jag är frustrerad över är att jag hade tjockt och långt hår och nu har mitt hår halverats i tjockleken och jag känner mig så kal och naken. Vad kan jag göra åt detta? Som sagt 2 år sen och det är i dåligt skick ännu.

• Svar på tråden Vad ska jag göra åt mitt hår!
  • Fotella

Känner du att ditt hår blev som innan och hur lång tid tid det isåfall?

• Fotella
    Beki skrev 2020-07-02 13:30:40 följande:

Klipp bort allt sen låt växa håret igen. Så här jag gjort.

Känner du att ditt hår har blivit som innan och hur lång tid tog det? Känns som 2 år är för mkt och känns som det är skadat för alltid. Min hår-mängd har halverats...
  • Fotella
    Beki skrev 2020-07-02 13:30:40 följande:

Klipp bort allt sen låt växa håret igen. Så här jag gjort.

Känner du att ditt hår har blivit som innan och hur lång tid tog det? Känns som 2 år är för mkt och känns som det är skadat för alltid. Min hår-mängd har halverats...
    Beki skrev 2020-07-02 16:00:28 följande:

Du måste klippa bort det skadade håret för den tar upp all näring för att reparera sig själv och hårstrån i övrigt får mindre. När du avlägsnar det skadade håret då får ditt hår som är kvar mer vitaminer och kommer att bli bättre. Så länge du har skadade hårstrån kommer det inte att bli bra som innan. Håret växer ca 1 cm per månad så under några månader märker du skillnad

Ska göra det, tack!
  • Fotella
    Pimpinellan skrev 2020-07-02 18:00:36 följande:

Bara klippa som gäller och sen spara ut det igen. Fick jag göra efter att ha tappat enorma mängder hår efter andra barnets födelse. Det föll inte enstaka strån här och där utan i tofsar! Nu har jag sparat ut det igen, längre och tjockare än nånsin innan.  Superlockigt är det utväxta också!   

Men gud va kul och höra, ska klippa allt det söitna om ca 3 veckor och se ifall de blir ngn skillnad därefter.
Svar på tråden Vad ska jag göra åt mitt hår!