Anonym (K) skrev 2020-07-06 16:36:00 följande:
Att vara gravid och föda barn är inte kärlek för alla, det hade varit rent självplågeri för mig. Jag har varit gravid och mådde så fruktansvärt dåligt psykiskt, "trots" att jag lever med världens bästa man, har bra ekonomi och stabilt boende.
Jag hade hellre tagit polarna för det drabbar endast mig. Det är nämligen så att det är vansinnigt idiotiskt att skaffa barn om man inte bör vara förälder, och väldigt egoistiskt att trots vetskapen att man är olämplig skaffa barn för att behålla en partner. Man gör inte så mot ett oskyldigt barn. Det är inte kärlek, det är ren och skär idioti och egoism.
Då är det en väldigt speciell situation. Jag undrar hur många kvinnor säger så om det kommer en man som är allt vad de vill ha och säger: " jag älskar dig, vill gifta e med dig och vill ha barn med dig när du känner dig redo." Det är faktiskt det samma för killar. När de träffar " den rätta" så vill de både gifta sig och skaffa barn med henne. Men många lever tillsammans med någon som är "ok" för bekvämlighet.