• GGN

Sambon vill inte ha barn

Anna 428 skrev 2020-07-06 20:57:42 följande:

Så kan det också vara. Vi delar dina inga absoluta sanningar här. Bara våra upplevelser. TS kille kanske plötsligt inser att han vill göra henne lycklig och går med på att skaffa barn. Eller så hon inser att deras kärlek är viktigare än barn. Huvudsaken är att man blir medveten om sina val.

Du hade alltså avstått barn om du verkligen älskade din partner och hen inte ville ha barn?
  • GGN
    Anna 428 skrev 2020-07-07 19:48:14 följande:

Nej, inte jag. Men jag känner någon som har gjort det. Jag föredrar män som älskar mig och bevisar sin kärlek med handlingar. Därför är jag gift och har barn. Det är kärlek för mig. Det kan vara något annat för andra.

Men då är det ju samma sak om det är tvärtom? Om din man inte hade velat ha barn, hade du avstått?
  • GGN
    Anna 428 skrev 2020-07-07 20:45:47 följande:

[quote=80509580][quote-nick]GGN skrev 2020-07-07 20:30:19 följande:[/quote-nick]Men då är det ju samma sak om det är tvärtom? Om din man inte hade velat ha barn, hade du avstått?[/quote

Nej, jag hade sökt mig en annan man och arbetat bort mina känslor till honom. Jag har gjort det en gång tidigare och kan göra igen. Vad andra är kapabla till vet bara dem. Jag har förstått det nu att det är inte så enkelt för många.

Och det är exakt samma sak när det är tvärtom! Skaffa barn eller inte har ingenting att göra med kärleken till ens partner att göra.
Svar på tråden Sambon vill inte ha barn