OCD - skin picking
Oj, intressant! Jag har samma och är faktiskt diagnoserad med tvångssyndrom. Jag fann detta intressant just för att du har en ''skin picking'' på en helt annan ställe än vad jag har.
Jag vet inte vad det gäller för dig, men för min del har det handlat om att få till det ''perfekta'' ''Dra bort huden''. Så att ingen skinn sitter löst. Jag har ibland kunnat hålla mig. Speciellt om jag har för korta naglar och dessutom använd nagelsax för att få till det ''perfekta'' så att ingen skinn sitter löst.
Men korta naglar är en grej som främst fungerar.
Jag vet inte om det är unikt från fall till fall. Men som sagt, så ''stör'' jag mig av att det sitter en lös skinn. Ibland gör jag det på grund av en vana och jag kan bara inte sluta.
Du verkar vilja helt klart sluta med detta, så antingen ser du till varför du gör detta. Är det som mig där du inte vill ha någon skinn som sitter löst. Prova att klippa naglarna och klipp bort det lösa skinnet. Oftast när jag använder med hjälp av mina anglar att få bort lösa skinnet. Så dras det bara av och det kommer bara nya lösa skinn. Med nagelsax får man endast bort det enda lösa skinnet som man vill ha bort.