Inlägg från: Destinybluee |Visa alla inlägg
  • Destinybluee

OCD - skin picking

Hjälpa.

Någon mer som har såkallad skin picking?

Jag har på hälen. Hur fan blir man av med detta sjuka beteende då?

• Svar på tråden OCD - skin picking
  • Destinybluee
    Anonym (.) skrev 2020-07-08 18:08:10 följande:

Oj, intressant! Jag har samma och är faktiskt diagnoserad med tvångssyndrom. Jag fann detta intressant just för att du har en ''skin picking'' på en helt annan ställe än vad jag har.

Jag vet inte vad det gäller för dig, men för min del har det handlat om att få till det ''perfekta'' ''Dra bort huden''. Så att ingen skinn sitter löst. Jag har ibland kunnat hålla mig. Speciellt om jag har för korta naglar och dessutom använd nagelsax för att få till det ''perfekta'' så att ingen skinn sitter löst.

Men korta naglar är en grej som främst fungerar.

Jag vet inte om det är unikt från fall till fall. Men som sagt, så ''stör'' jag mig av att det sitter en lös skinn. Ibland gör jag det på grund av en vana och jag kan bara inte sluta.

Du verkar vilja helt klart sluta med detta, så antingen ser du till varför du gör detta. Är det som mig där du inte vill ha någon skinn som sitter löst. Prova att klippa naglarna och klipp bort det lösa skinnet. Oftast när jag använder med hjälp av mina anglar att få bort lösa skinnet. Så dras det bara av och det kommer bara nya lösa skinn. Med nagelsax får man endast bort det enda lösa skinnet som man vill ha bort.

Jag klipper (oftast biter av) naglarna då och då. Arbetar fysiskt så mina naglar ryker ändå i tid och otid.

Jag är diagnoserad med ADD och Generaliserad ångestsyndrom. Jag har självskadebeteende sedan tidigare där jag skar mig men det är under kontroll for now.

Jag är väldigt väldigt dålig på att sköta om mina fötter och därav har jag torra och fnasiga hälar.

Jag kan använda sax för att klippa men föredrar att rycka med fingrarna.

Jag gör det när jag sitter och kollar på tv. Oftast medvetet och kan liksom bli frenetisk till att rycka och dra. Men kan även börja utan att jag tänker på det dvs då är jag väldigt fokuserad på det jag tittar på.

Jag har haft detta problem i säkert 5 till 7 år till och från.

Det värsta som hänt är att jag kan blöda lite men sedan har jag ju lite problem att gå och kan då omedvetet gå lite på tå.

Jag är så jävla less på detta evigt förstörande på mig själv.

Ska kanske tilläggas att jag äter antidepressiva och precis påbörjat min ADHD medicin Ritalin.

Hjälp mig!
  • Destinybluee
    Anonym (Vega) skrev 2020-07-08 18:12:22 följande:

Vet inte om det hjälper.

Men köp lim, stryk på huden. När det torkat blir det ju som att dra bort skinn.

Nej nej du. Vill inte stryka på lim på min hud. Vill ju kunna kontrollera detta
Svar på tråden OCD - skin picking