• saturnina

Namn på gosedjur?

Vad har era småttingar för namn på sina gosedjur?

• Svar på tråden Namn på gosedjur?
  • teljeufo

Dålig fantasi men min dotters Delfin (köpt på kålmårdens djurpark) kallas Delfi, hon har även en svart panter som heter Göran efter farfar som köpte den till henne.

• Jennelii

En bekant till oss fick barn samtidigt som våran äldsta dotter o dom hade likadana gosedjur, ursöta nallar. Vi hade en ljusrosa o han en ljusblå....dom (föräldrarna) hade döpt nallen till KARSTEN

• Linono

Mitt gosedjur heter Bosse. Mina lillasysters heter leopardis, fanten, pärla, svarten????

• Amanda84
    Yolomeowkawaii skrev 2015-06-08 16:49:42 följande:

Försöker döpa min Alpacka men kommer inte på nåt. Hjälp?

Alice?
  • 93atjej

Haha var ju bara tvungen att skriva häe.. Har en kanin som jag har haft varje natt i 22 år är helt facinerad att den håller ihop än.. Nu har mina föräldrar tagit "Baxty" som han heter ifrån mig och ramat in honom så han kan va med resten av mitt liv haha ????

• IsDimma

När jag var liten hade jag en docka som jag kallade för lillebror. Jag fick säkert den i samband med att min riktiga lillebror kom till världen
    Den var min älsklingssak när jag var liten.
    Men efter några år så var den bra sliten efter många tvättar. Och min farmor lyckades övertyga mig om att von skulle laga lillebror och ge honom håret tillbaka. Fick den på min födelsedag - en ny dock då. Den blev aldrig densamma igen.

Tidigare i år så fog min farmor och pappa och hans syster har börjat gå igenom alla saker. Och gissa vad dom hittade? Hon hade sparat min gamla docka i alla dessa år
    Så nu när jag var hemma på besök för en månad sen så fick jag den tillbaka. Och nu bor den hemma hos mig igen *lycka*

• IsDimma

Gud vad mycket stavfel då. Mycket förstår ni säkert men min farmor dog alltså.

• micromat

Djuret + is

Elefanten elefantis, delfinen delfinis osv...

Dvs halvkass fantasi..

• Gladhannapanna

Min Steiffnalle heter Gustaf och är faster. (Till vem är oklart till mina storasystrars frustration) Barnens gosedjur heter Tigern, Kattis, Grisen, Lilltigern osv

• Irmisans

Hade en kanin från H&M när jag var liten. Den fick heta Lucy efter den yngsta flickan i narnia som gick på tv då. Hon försvann när jag var omkring fem år, det gör mig fortfarande upprörd!

Oplanerad Mamma
Svar på tråden Namn på gosedjur?