• S23

Jag hatar barnvecka

Jemp skrev 2020-07-31 16:43:56 följande:

Det går såklart att komma runt men då måste ju båda vilja det. Jag hade inte velat vara en del av en familj där hälften har helt andra rutiner och äter för sig själva osv som långsiktig lösning.

Enklaste jag ser (förutom att det klokaste som sagt verkar vara att inte flytta ihop, särskilt inte innan kommunikation, kompromisser och en gemensam föreställning om hur man vill leva är på plats).

Alla får anpassa sig till din dotters läggningsrutin. De behöver såklart inte lägga sig samtidigt, men ta det lugnare. Om hon i en övergångsperiod behöver hjälp av att du ligger bredvid får det ju lov att vara så.

Är lunch och middag ihop. Med en sallad till och att var och en lägger upp själv så går det att anpassa till hur mycket man är van att äta till respektive mål, men man får ändå gemensamma rutiner.

Kompromissa om maten. Några dagar får han/hans barn välja, några dagar du och din dotter.

Ett mycket bra svar (du är alltid vettig här på familjeliv). Vill göra ett tillägg till förslag. Gör en bönsallad till varje måltid, så finns något matigare alternativ än vanlig grönsallad. Då kan du ts äta två köttbullar och resten grönsaker och bönsallad tex.
Svar på tråden Jag hatar barnvecka