• Anonym (..)

Jag hatar barnvecka

Anonym (M) skrev 2020-07-31 16:13:27 följande:

Han tycker att jag kan anpassa mig eftersom jag är vuxen. Förstår bara inte varför jag ska äta mat jag inte tycker om eller mår illa av om jag kan laga annat till mig (och ev min dotter). Eller varför inte jag kan få börja natta min dotter tidigare om hon behöver mer tid för att varva ner.

Är han oförstående eller morarbetar/förbjuder han?

Oavsett vilket, jag hade INTE sätt mig i den situationen permanent. Bo kvar i ditt egna boende tills du tycker att det fungerar bra att tillbringa tid där.
  • Anonym (..)
    Anonym (M) skrev 2020-07-31 16:33:12 följande:

Han tycker att det är fel, att man inte gör så. Man äter det som serveras, anpassar sig. Man ska inte laga egen mat även om den mat som hans barn bestämt gör en illamående resten av dagen.

Förklara för mig varför du ens överväger att flytta dit?
  • Anonym (..)

Nu har jag också hittat det som nog är TS tidigare tråd.

Ta körkort innan du flyttar ut dit, du kommer ju bli helt fast vad det låter och han verkar ju köra stenhårt på att inte planera för annat än att du ska ta hand om barnen på dagtid och då står du där utan möjligheter att köra till förskola. Eventuellt misslyckas du med dina studier eftersom du inte ges tiden att studera och sen står du där utan inkomst. Hur kommer det sig att du valde att säga upp dig istället för att ta tjänstledigt för studier? Du har ju sätt dig i en ganska trång sits och av allt att döma hade det inte varit fel att ha en back up-plan. Hur gör du med ditt boende? Snälla säg att det kommer finnas kvar men hyras ut åtminstone första tiden.

Med risk för att låta hård, om det inte funkar mellan er eller du inte klarar av att studera så kommer du hamna i en jävla sits, typisk kvinnofälla och din omgivning kommer anse att du försatt dig i situationen helt själv.

Svar på tråden Jag hatar barnvecka