Inlägg från: Anonym (Flytta inte nu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flytta inte nu)

Jag hatar barnvecka

Jag håller med alla som skrivit att du inte ska flytta in som det är nu. Bo kvar i stan, börja plugga så du får den rutinen, ta ditt körkort och avvakta minst denna höst. Då får ju han också chansen att lösa sitt problem med att han inte jobbar hemma längre och att hans barn därför antingen ska vara hemma själva eller gå på fritids.

Det du nu beskriver är inte bra för din flicka heller. Visst hon får vara på landet och har plötsligt 3 syskon som du skriver tar väl hand om henne. Men vadå tar hand om? Och de tar inte hänsyn till att hon är yngre och behöver sova fler timmar. Inte du heller eftersom du skriver att hon somnar vid 22:00 pga allt stoj.

Det är väl OK för några få sommarveckor men hur blir det sen?

Nu vet jag ju inte hur ditt kontrakt med andrahandshyresgästen ser ut och inte heller hur ont om bostäder det är på din ort. I normalfallet har man tre hela månaders uppsägningstid, dvs skickar du en uppsägning nu i augusti kan du tidigast få tillbaka lägenheten första december.

Så dina alternativ är 4 som jag ser det:

1) Du ringer hyresgästen snarast och förklarar läget och hoppas att han/hon tycker det är enklast att hitta ett annat boende för att slippa flytta 2 ggr på tre månader

2) samma som 1) men med erbjudande om en peng som kompensation

I bägge ovanstående alternativ erbjuder du självklart din hjälp med kontakter på orten.

3) Du säger upp kontraktet med hyresgästen och bor hos kompis/på vandrarhem el dyl i höst

4) Du flyttar in hos pojkvännen som planerat men säger upp kontraktet så ni kan flytta tillbaka i december om sambolivet inte funkar

Tidigare rådde jag dig att inte flytta in, nu säger jag åk därifrån i morgon bitti. Ta din dotter och en resväska med det allra viktigaste och åk därifrån! Sen får du lösa hur du ska ta dig ur uthyrningen av din lägenhet och hur du ska kunna få tillbaka de saker du lämnat hos pojkvännen.

Precis, lyssna till hans handlingar. T ex, om du inte tar det lite långsamt med inflyttandet ( i mars) blir han sur och gör slut. Behövde han måhända redan då någon som tog hand om barnen på eftermiddagen? Nu verkar samma sak gälla, vill du vara särbo så vill han inte ha dig.

Vill du laga din mat så passar det inte, när han tvingas laga den mat han väljer klagar han.

Har du agerat för att stoppa flytten idag?

Egentligen gillar jag inte inlägg som signaturen Ggg härovan bidrar med, men i just detta fall kan jag hålla med.

Det du TS just nu håller på att genomföra är ju oansvarigt gentemot din dotter. Just nu , säger du ,när hans barn inte är där, är allt bra och därför väljer du att stanna kvar och fortsätter att planera inflytt på heltid. Visst, men nästa vecka?? Då är hans barn där igen och din flicka får inte sova ordentligt, både du och hon -måste- äta mat ni inte kan smälta ordentligt och allt är på det hela taget rörigt.

Det är möjligt att DU ändå föredrar det positiva du ser i ert framtida samboskap framför det negativa men tänk på din dotter! Vad tjänar resp förlorar hon?

Det går ju åt rätt håll, det låter bra! Och om du får lägenheten uthyrd, försök göra det med korttidskontrakt.

Men däremot undrar jag, du skrev att du ska ansöka om förskola? Tar inte det tid? Hade hon inte en plats tidigare? Och när börjar dina studier, du kan ju inte plugga och stimulera henne samtidigt? Och hur går det med körkortet?

Svar på tråden Jag hatar barnvecka