• Anonym (Mp)

Jag hatar barnvecka

Anonym (M) skrev 2021-08-04 21:33:45 följande:

Kände för att uppdatera denna tråd. På grund av min envishet och obotliga optimism stod jag ut i ett halvår med att bo med honom och hans barn. Nu är jag lyckligt utflyttad sen ett halvår tillbaka och dumpade honom helt och hållet för en vecka sedan. Jag förstår inte hur någon människa överhuvudtaget orkat bo med honom i 8år med de fruktansvärda narcissistiska drag han hade. Jag hade ingenting att säga till om ifråga om bonuslivet, hans ungar fick skrika och gapa och kasta skit omkring sig och ta sönder mitt barns leksaker hur de än ville med förklaringen "barn är barn" samtidigt som han i perioder glodde på mig som något som katten släpat in, anklagade mig för allt (jag hatar hans barn, jag kan inte anpassa mig, jag döljer saker, jag vill egentligen inte vara med honom, jag utnyttjar honom etc etc), höll tre timmar långa förhör, tog bort all närhet och bekräftelse, kommenterade mitt beteende konstant som en överkritisk sportkommentator m.m.

När jag slutligen äntligen flyttade tillbaka hem friade puckot och trodde att det skulle lösa allt. Haha! att jag inte alls svarade höll han över mig i resterande del av vårt förhållande, "jag friade faktiskt till dig" och trodde att det skulle väga upp att han efter en lugn period fortsatte med sitt idiotiska beteende med fruktansvärda diskussioner, anklagelser, utbrott etc. Som sagt groteskt förvånad att någon kunnat stå ut med skiten i 8år, när jag knappt överlevde 2.

Jag är så tacksam för att jag aldrig hyrde ut min lägenhet, trots att det var något som narcissistaset störde ihjäl sig på, så att vi enkelt kunde flytta tillbaka. Nu har vi det lugnt och skönt och härligt i vår gamla lägenhet och hemvist:)

Aldrig mer en narcissist och aldrig mer bonusfamilj.

Bonus blir det aldrig, du kan gott välja en man med barn men välj bort förväntningarna. Och genomskåda lata/okunniga mansföräldrar i god tid. Alternativt, ställ högra krav om att de faktiskt föräldrar sina egna barn.

Grattis till att du tog dig därifrån. Allt för många kvinnor ifrågasätter sig själva så till den grad att de står ut med mer än vad som borde vara tillåtet.

Kram och god fortsättning:)
  • Anonym (Mp)
    Anonym skrev 2021-08-15 16:24:39 följande:

Nej, snarare malus. Fy tusan för att ha en man med ungar sedan innan, då lever jag hellre själv. JAg gillar inte ens barn rent generellt.

Spelar ingen roll om ungarna är vuxna, då ska man låtsas gilla deras avkommor istället.

Jag gillar barn "generellt". Men att bli ihop med en man med barn sen tidigare har varit det mest utmanande för mitt psyke. Främst för det totala oförståendet och fördomarn från omgivningen. Tack och lov inte från mina syskon och föräldrar, jag är tack och lov uppväxt i en förstående familj med perspektiv.

Jag hade absolut inget emot hans son men det förväntade motståndet från hans barn och mamma, om än så litet, allra mest pappans rädsla för deras reaktioner. Och där stod jag och trodde att bara jag ville väl så var det allt som räcker...
  • Anonym (Mp)
    Anonym skrev 2021-08-15 16:48:11 följande:

Det är som att be om problem när det ska dras in andras ungar i livet.

Själv har jag varken tålamod eller lust att engagera mig i kids som är fullständigt likgiltiga för mig.

Hans barn var inte någon jag var likgiltig inför när vi träffades. Jag tyckte att det var fint att han hade barn och såg inget problem med det. Jag hade inga barn själv. Kanske var min syn på att han hade barn väldigt romantisk. Vi har gemensamma barn idag. Om jag tänker mig att vi går isär, och jag träffar någon ny... helst någon med barn men om den personen inte tar sitt ansvar så... Men första gången man går in i det, och utan andra som delar med sig av den erfarenheten... så lätt att tro att mam är den som det är fel på...
  • Anonym (Mp)
    Anonym skrev 2021-08-15 18:11:41 följande:

Tja, det är väl tur att vi alla är olika.

För mig är en man med barn otänkbart, en med vuxna barn... ytterst tveksamt av skäl jag nämnt tidigare.

Jaha. Men varför väljer du att skriva med kvinnor och män som gjort det valet? Du befinner dig i "känsliga rummet", för "styvförälder", vad ger det dig att skriva här?
Svar på tråden Jag hatar barnvecka