Inlägg från: elalaroné |Visa alla inlägg
  • elalaroné

Tappa bort sig själv

Fina du! Det du gjort är fullständigt normalt och en del av sorgeprocessen och accepterandet! Många tappar bort sig, försöker hitta något att fylla vardagen som är lika meningsfullt som en relation (dvs. om du är relationsdriven- vilket de absolut största delen kvinnor är, även jag!).
    Jag föll också ner i en depression efter ett break-up som likande ditt, med flytt hem till föräldrarna och ett liv som vändes upp och ner.
    Men jag tog mig ur det! Och det ska du med. I din sits behöver man konkreta tips så följ detta!
    1. Skriv ner din vänskapskrets, vilka du gillar att umgås med. Umgås satan med dem, men varva dem så de inte blir utmattade av dig! Tex. boka VARJE vecka 2 tillfällen att träffa dina vänner (du bor hemma, du MÅSTE ta dig ur hemmet!!). Kan vara fika ect. Varje tisdag+ torsdag RINGER du en kompis eller SKRIVER "hur mår du?" och visar upp ditt intresse i deras liv! Vänskap är viktigt här!!! Livlinor på riktigt när en relation tagit slut!!
    2. Fortsätt gå till psykolog
    3. Leta boende där du vill plugga!!! Du får inte bo kvar mer än max 1 år- och isf spara pengar till möbler samt en inflyttningsfest!
    4. Träningschema. Du är ju intresserad så lägg upp det som passar dig.
    5. Om 1 månad kör Tinder, för chattandet skull. Köp GOLD för tusan, blir kul!
    6. Aktivera dig!
    7. Gör en ekonomisk plan för att nå till plugget.
    8. Va vänlig mot människor, på riktigt. Karma <3

Svar på tråden Tappa bort sig själv