Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Behöver lugnande ord från hundvana personer!

Det ska vara balans mellan aktivering och passivitetsträning annars kan det gå över styr dvs under eller överstimulering. Tränar ni passivitetsträning så hon har en på/avknapp?
    Du skriver att du tycker rasen har ett stort behov av aktivering och stimulering...hur beter hon sig när du tycker hon får för lite aktivering?

• Dexter dot com
    Vendela75 skrev 2020-08-10 17:57:23 följande:
    Hon är mest Amstaff och de har ju ett stort behov av både motion och stimulering. Och än så länge (kanske för att hon inte hinner känna så eftersom jag försöker hitta på saker hela tiden, haha) så har hon inte betett sig som att hon är uttråkad, det är mer jag som oroar mig och tycker synd om henne om hon får ligga för mycket i sin säng en dag. 
    Nej har faktiskt inte kört så mycket passitivitetsträning, men kanske borde. 

Tack för svar!
    Dom dagarna du har dåligt om tid kan du låta henne leta upp sin mat utspridd på hela gräsmattan och låta henne dra bildäck alt bära klövjeväska på promenaderna så har du "gratis" aktivering. Min erfarenhet är att det är bättre att trötta ut hunden ordentligt mentalt några g/v med tex spår än "smådutta" korta stunder flera g/dag.
    Blir lite nyfiken på hur mycket sängliggande som är för mycket i dina ögon?
Svar på tråden Behöver lugnande ord från hundvana personer!