Inlägg från: barntokiggg |Visa alla inlägg
  • barntokiggg

Ni lite mer erfarna föräldrar - hur klä bebis i höst/vinter?

Hej!

Förstagångsförälder här till min lilla kille som blev en månad för 2 dagar sedan. Funderar mycket just nu på hur vi ska klä honom när det börjar bli kallare ute. Än så länge är det ju inte så farligt och en tjockare filt och mössa har funkat de stunder han vart ute om det vart något svalare (oftast i babyskyddet mellan hus-bil eller bil-bvc haha).

Men om man börjar nu sep/okt så har vi en sådan här gosig overall från typ H&M (om ni förstår vad jag menar) och som vi fått av en vän som de ej hann använda till sin bebis som troligen kommer passa honom under de månaderna. Om bebis kommer mestadels spendera sin utomhustid i babyskyddet typ de sträckorna jag beskrev innan funkar en sådan då med typ en filt eller har ni något annat förslag? Skulle det regna eller blåsa väldigt mycket skulle man ju ändå täcka honom

Sedan typ nov-jan för inte så mobil bebis ännu (4-6 månader), ska man då köra lager på lager med typ hans vanliga kläder, en gosig overall sen vindfleece overall och ett par tossar? Mössa och vantar med såklart.

Kom gärna med tips hus ni klätt/klär era små! :)

Svar på tråden Ni lite mer erfarna föräldrar - hur klä bebis i höst/vinter?