LimpanLou skrev 2020-09-19 21:42:55 följande:
Hej!
En till här! Så skönt att höra att man inte är ensam. Mamma till en sex och ett halvt veckors pojke. Jag blir så himla ledsen när han är så Ledsen. Så jobbigt när allt han vill är att äta men bråkar med bröstet. Bästa som funkar är att lugna honom så han somnar till en stund och sen fort prova med bröstet och då tar han det oftast..
Lockar dock att ge ersättning på kvällen.. men vet inte om det löser några problem. Har någon av er testat?
Ja, jag blir också ledsen, eller mest frustrerad. Man vill ju kunna hjälpa honom. Har du testat massage? Fick tipset att göra lite magmassge, om han ev har ont i magen.
Annars har det som sagt hjälpt för oss att ha honom i bärsjal. Han blir först ledsen och skriker när jag stoppar ner honom men lugnar sig efter en stunds guppande. Vet inte vad jag skulle göra utan pilatesbollen, det hjälper verkligen. Skönt att slippa gå runt och guppa och istället sitta där.
Tycker det är jobbigt bara, amningen gick så bra de första veckorna men nu den senaste veckan så släpper han och gormar så mycket. Han behöver äta mycket och kissa mycket eftersom han fortfarande är lite gul i huden. Då känner jag det lite som en stress att han måste få i sig mat och gå upp bra i vikt.
Jag har inte kört på ersättning. Jag vill helamma honom och det gick så bra tidigare så jag tänker att det kanske är en period nu bara som han går igenom...