Inlägg från: TreFyran |Visa alla inlägg
  • TreFyran

Totalt ensam

Hej jag har verkligen inga vänner. Jag är en tjej på 17 år och går i gymnasiet. I skolan har jag inte en enda att umgås med på rasten och det är knappt någon som pratar med mig där.
    På fritiden spelar jag fiol en gång i veckan men där pratar ingen heller med mig. Några har andra vänner där eller så visar de inget intresse.
    Jag har två yngre kusiner som är 9 och 7 de är alldeles för unga jämfört med mig. Jag har heller inte kvar några vänner från grundskolan då vi tappade kontakten när gymnasiet började.
    Min mamma har en kompis som har en dotter som är 1 år yngre en mig. Vi kanske träffas en gång var fjärde månad när min mamma umgås med hennes mamma. Men det verkar som hon umgås med mig mer för att va trevlig för hon har andra vänner hon träffar oftare.
    Jag blir så ledsen när jag ser alla andra i min ålder umgås med vänner på sociala medier och ha så kul. Särskilt i somras när alla hittade på saker med sin gäng jämt och festade. Själv satt jag mycket på lovet och tittade på youtube och spelade sims. Pågrund av ensamheten är jag väldigt mycket med föräldrarna istället för att vara självständig.
    Hur kan jag få vänner som jag kan göra saker med och vara lycklig kan ni snälla hjälpa mig

Svar på tråden Totalt ensam