Inlägg från: Silverjenny |Visa alla inlägg
  • Silverjenny

Kommer han tillbaka?

Du skriver att ingen av er har haft en seriös relation tidlgare så jag antar att ni är ganska unga?

Jag tror det är som du är inne på, att han blev väldigt förälskad i dig och nu när nyförälskelsepirret svalnar så känns det tomt och det är det han saknar. Den fasen är ju ganska kort och biologiskt finns den till för att vi ska vilja knytas tätt an till varandra och vilja göra barn (krasst biologiskt sett), och det är verkligen en bra liknelse att säga att man blir drogad, för det påverkar hjärnan på liknande sätt. Det blir en tomhet när det svalnar, som en avtändning, men det är NORMALT - ingen går och är nyförälskad i evighet. Och tur är väl det för det är tröttsamt och tidskrävande att vara nykär och gå omkring med den där molande fladdrande känslan i magen. Man kan inte äta och sova som under ett amfetaminrus, vem orkar det i längden ;) Men under den fasen så har man chansen att lära känna varandra och bygga upp en plattform för den kärlek och trygghet som förälskelsen går över till - om man passar ihop och vill vara tillsammans.

Jag tror att en paus är bra, han får tid att känna efter och sakna dig lite. Det låter som att ni har det bra ihop så han kommer nog att inse att han saknar dig. Tycker ni har kommit överens om ett bra upplägg, tre veckor utan att höras alls sedan träffas ni och ser hur det känns.

Ha tålamod och ta det lugnt, ge honom tid och sedan när ni börjar träffas igen så fortsätter ni bygga vidare på det här fina, roliga, mysiga som ni verkar ha tillsammans. Jag tror på er, det kommer att gå bra :)

Svar på tråden Kommer han tillbaka?