• Niila

Någon som lyckats med få ägg??

Hej,

Var just och gjorde UL efter en vecka med Gonal G och Ett par dagar med Fyremadel. Var supernervös men förväntade mig att det ändå skulle se bra ut då jag verkligen känt av hormonerna och mina ägg/äggledare inte är ?problemet? i ekvationen.

Fick dock veta att min högra äggstock inte alls svarat som förväntat och i den vänstra fanns bara fyra ägg som var över 12 mm. Så ja, besvikelsen är stor. Det femte ägget var på 8,3 mm och han sa att fem är minimum för att ens göra plock. Så jag ska fortsätta spruta över helgen och sen på måndag nytt UL. Med förhoppning om att kunna boka äggplock då.

Känner mig SÅ ledsen för jag har förstått det som att 10-20 ägg är det normala och då även för kvinnor med pco osv? Så då är ju mitt resultat verkligen under förväntan. Eller?

Finns det någon här som ens lyckats med IVF (ICSI) på bara fem ägg?

• Svar på tråden Någon som lyckats med få ägg??
  • bellis2
    Niila skrev 2020-09-25 12:52:39 följande:

Hej,

Var just och gjorde UL efter en vecka med Gonal G och Ett par dagar med Fyremadel. Var supernervös men förväntade mig att det ändå skulle se bra ut då jag verkligen känt av hormonerna och mina ägg/äggledare inte är ?problemet? i ekvationen.

Fick dock veta att min högra äggstock inte alls svarat som förväntat och i den vänstra fanns bara fyra ägg som var över 12 mm. Så ja, besvikelsen är stor. Det femte ägget var på 8,3 mm och han sa att fem är minimum för att ens göra plock. Så jag ska fortsätta spruta över helgen och sen på måndag nytt UL. Med förhoppning om att kunna boka äggplock då.

Känner mig SÅ ledsen för jag har förstått det som att 10-20 ägg är det normala och då även för kvinnor med pco osv? Så då är ju mitt resultat verkligen under förväntan. Eller?

Finns det någon här som ens lyckats med IVF (ICSI) på bara fem ägg?

Det finns de som lyckats med färre än så, det som krävs är ju ett guldägg.

Tyvärr behandlar i regel Sverige inte kvinnor med lågt amh-värde så råder dig att söka hjälp utomlands så fort som möjligt. De är också bättre på det än vad de är i Sverige.
  • lo82

Hej ja med fyra ägg, ett var perfekt och blev min yngsta tjej som idag är en vild 7 åring. Med min första dotter fanns 24 ägg. Har pco. Lycka till!

• Aryzza

Hej.

Jag minns inte exakt hur många blåsor vi hade innan Plock, kanske 13? De växte dock långsamt minns jag, tror jag sprutade i 15-17 dagar och det verkar vara längre än de flesta men så har jag en ganska lång cykel i vanliga fall. Har bra äggreserv så beror inte på det.

Fick i alla fall bara ut 7 ägg. Fem av dessa befruktades normalt och fyra höll för odling till dag fem. Första återföringen blev en bebis som snart är fem månader:) när vi var på VUL efter återföringen sa läkaren att de tyckte vårt utfall var perfekt.

Behöver inte alls vara nackdel med få ägg. Snarare har jag förstått det som att det är sämre att få för många eftersom många då inte är mogna.

Hoppas din sista äggblåsa växer till sig eller att någon annan hinner ikapp! Annars få de väl testa att öka din dos eller ge annan medicin. Jag förstår att du är superbesviken och det får man vara men första gången är alltid ett test. Det är tråkigt med all väntan osv men du får ju fler försök och förhoppningvis mycket bättre utfall då:) lycka till!

• Niila

Hej! Jag fick i måndags veta att jag nu har åtta bra äggblåsor!Blev överlycklig:)Så imorgon bitti blir det äggplock!Håll gärna alla tummar och tår att det går bra!Kan av någon anledning inte göra mellanslag efter en mening här på FL.Knäppt:PLycklig och förväntansfull nu i alla fall!

• prickblomma81
    Niila skrev 2020-09-29 21:44:37 följande:

Hej! Jag fick i måndags veta att jag nu har åtta bra äggblåsor!Blev överlycklig:)Så imorgon bitti blir det äggplock!Håll gärna alla tummar och tår att det går bra!Kan av någon anledning inte göra mellanslag efter en mening här på FL.Knäppt:PLycklig och förväntansfull nu i alla fall!

Hur gick äggplock? Ruvar du nu? <3 Jag är på sprutdag fem, ultraljud på torsdag dvs i övermorgon. Hade bara fyra äggblåsor på vårt förra försök men de körde ändå (i falun). Var aldrig nåt snack om att det inte skulle bli plock.. konstigt att det är olika! Då fick vi tre ägg och ett blev vår dotter :) Nu håller vi på med syskonförsök.
  • Lewaize

Tråden startades för fler månader sedan men tänker för dem som är oroliga inför sina egna äggreserver och får få ägg som mognar till så ser mitt resultat ut såhär efter ICSI;

1. Låga äggreserver och kommer antagligen gå in i klimakteriet runt 35 år.

2. 6 ägg hade mognat och efter äggplock och spermatillförsel hade 5 av dem befruktats.

3. 1 av äggen är våran dotter som snart är 2 år och vi har ett ägg i frysen som vi planerar att göra ET på i januari 2021.

Så allt kan hända och allt kan vända! Bara för att det inte ser bra ut från början så behöver inte resultatet bli dåligt :)

1 barn efter ICSI 2019
Svar på tråden Någon som lyckats med få ägg??