Inlägg från: Physalis |Visa alla inlägg
  • Physalis

Vad har ni för hobby

Jag tycker du avfärdar saker som kan räknas som hobbies. Du kollar på film, har katt och önskar att du kunde odla (du kan odla även i lägenhet!). Det är 3 hobbies.

Själv har jag haft liknande tankar men kommit fram till att jag egentligen har många hobbies, även om de inte är sådana som jag tycker låter spännande för andra så roar de mig.

Jag kollar på serier och filmer, jag läser ibland fantasy men har just nu tappat lusten lite, jag gillar att åka till sevärdheter och vandra runt i olika naturmiljöer, nördar ner mig i friluftskläder och jag planerar min inredning. Jag har också testat att måla lite med en kompis, vi gör just nu "acrylic pouring" vilket är rätt roligt. Jag odlar trots att jag bor i lägenhet, jag gillar att odla från frö/kärna och har nästan bara växter jag själv odlat och ofta från saker jag köpt i affären. Ett citronträd, ett par chilisorter, tre sorters tomater (de sista har jag dock på balkongen). Jag har också börjat testa att göra sticklingar från växter jag fick i en julgrupp förra året.

Jag skulle vilja hitta någon mer regelbunden fysisk hobby men känner att det händer mycket i mitt liv just nu så jag har bestämt att jag inte ska stressa fram något sådant.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Vad har ni för hobby