• Amina03

Hjälp snabbt snälla!! Storebror skallade 3-veckors bebis.Är så orolig!

Åh snälla ni hjälp mig! Min stora 6-åring böjde sig med snabb fart över vår 3-veckors gamla bebis och "skallade" henne ganska ordentligt. Hon sov och började gråta. Hon har ätit och sover nu.

1177 tyckte jag skulle avvakta på om hon får bula,kräks eller blir allmänpåverkad men jag kan inte slappna av, hur är det med fontanellen?

Är så rädd att hon blivit skadad för livet.

• Svar på tråden Hjälp snabbt snälla!! Storebror skallade 3-veckors bebis.Är så orolig!
  • Amina03

Jag tog till mig det ni skrev och struntade i 1177s råd om att avvakta! Vi är på akuten nu och första läkarkontrollen ser bra ut, en till kontroll ska göras igen för säkerhetsskull om ett par timmar.

• Amina03

Ja det gick bra, allt var okej när läkaren undersökte.

Problemet nu är JAG! Kan inte sluta oroa mig för att hon fått någon hjärnskada som kommer märkas när hon blir större, vågade inte fråga doktorn men kan dom få typ cp-skada, neurologiska skador mm? Kändes som en helt dum fråga där och då men jag kan ingenting om hur nyföddas huvuden tål.

• Amina03
    Anonym (Förälder) skrev 2020-10-14 20:36:41 följande:

Går säkert bra..

Mitt ex "tappade" dottern från skötbordet med huvudet före ner i betonggolvet.

Ungen sov ett tag men - idag är hon 25 och allt "funkar", haha

Barn är jävligt tuffa! De klarar det mesta, även större syskon!

Jäklar! Hur gammal var hon??
Svar på tråden Hjälp snabbt snälla!! Storebror skallade 3-veckors bebis.Är så orolig!