Inlägg från: Anonym (Missfall??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Missfall??)

Missfall?? Hjälp mig!

Jag hade oskyddat sex precis vid ÄL, och sen hade jag mycket grav-symtom precis innan beräknad mens, men sen kom mensen ändå på dan som den skulle. Men nu börjar jag undra om det verkligen var mensen, eller om det var ett missfall? Jag blödde som en vanlig mens i ca fem dagar (det är ungefär så länge som mensen brukar hålla på för mig) men sen fortsatte det bara fast inte som mens utan mer som kraftiga rostbruna flytningar med små klumpar av levrat blod i och så har det hållit på sen i måndags/tisdags. Jag har inte ont eller så, men jag kan ändå inte låta bli att undra... kan det vara ett missfall? I så fall, behöver man kolla upp det/göra nåt åt det? Ja, dum fråga antagligen... sen har jag läst att man inte ska ha sex så länge man blöder efter ett missfall, gäller det även när det inte längre är en riktig blödning utan när det är som det är nu? Det låter kanske som att jag är helt kall och bara tänker på sex men det är inte det, det är bara att jag måste förklara för min pojkvän varför jag inte vill ha sex om det är så att jag inte bör ha det nu... om det nu öht är missfall. Om det finns nån som kan hjälpa mig skulle jag bli glad.

• Svar på tråden Missfall?? Hjälp mig!
  • Anonym (Missfall??)

Ingen?

• Anonym (Missfall??)
    Anonym (Nja) skrev 2020-10-16 20:47:36 följande:

Egentligen räknar man det inte som missfall om mensen kommer när den ska- även om man råkat vara gravid. Det kallas bara kemisk graviditet för det är just så pass embryot fäst och sen dött. Det är mycket vanligt. Upp till 75% av alla påbörjade graviditeter slutar så och de allra flesta har aldrig ens vetat att de varit gravida. Du behöver ingenting göra. Om du inte vill ha sex så länge du blöder ska det räcka utan mer förklaring varför.

Åh! Tack så jättemycket för ditt svar!! Det var verkligen skönt att höra. Jag vill verkligen inte undersöka eller nåt för det är ju mycket lättare att tänka bort det om man inte får det bevisat eller vad man ska säga. Tack så jättemycket!! 
  • Anonym (Missfall??)
    Anonym (Nja) skrev 2020-10-16 21:33:47 följande:

Även vid regelrätta missfall är det sällan man måste uppsöka vård. Kroppen sköter det själv. Och du- lycka till om/när du nu vill bli gravid igen.

Tack. Jag hade hoppats på den här gången... Men det var väl inte meningen :(
  • Anonym (Missfall??)
    Aamon skrev 2020-10-16 22:26:09 följande:

Kolla ett gravtest om du inte slutar småblöda. Precis sådär började mitt utomkvedshavandeskap.

Är det sant?? Åh nej... Hur länge blödde du? Hade du ont under tiden? Jag vet inte riktigt hur det går till med ett utomkvedshavandeskap, jag vet ju vad det är, men jag vet inte om man måste göra nåt åt det eller om det också löser sig självt? Om du orkar får du gärna berätta så mycket du kan. 
Svar på tråden Missfall?? Hjälp mig!