• Inteamanda

Baka flicka 2020

Hoppas försiktigt på flicka! Var inte medvetet, men låg tre dagar innan ägglossning och blev gravid så om den tekniken funkade återstår att se! Är i v 18 och har RUL om en vecka, är så taggad på att se bebisen! Är så nyfiken att jag snart spricker. Hade jag tyckt det var lite mysigt med en flicka då vi har en pojke. Skoj med en av varje!

• Inteamanda
    SML89 skrev 2021-01-08 11:24:00 följande:

Har inte heller så bra koll, har själv inte hållit på och tempa men sett många andras tempkurvor och tycker ofta det är en dipp runt äl precis innan tempen stiger.

Vi fick till det samma dag som positivt äl-test, dagen innan och dagen efter. Och innan det varannan dag då. Inte direkt till fördel för flicka men för ett plus :) Har egentligen inga graviditetssymptom alls, därför jag känner mig osäker på att de tagit sig. Får nog hem test idag och i så fall testar jag i helgen om mensen inte kommit. Har ju kort lutealfas så är bara på äl+9 än så länge.

Jag har aldrig haft symtom innan plusset, så det behöver inte vara något att oroa sig för. Förstår dock om lan inte vill få upp hoppet för att sen bli besviken! Håller tummarna för dig/er!! Är det första barnet?
  • Inteamanda
    SML89 skrev 2021-01-10 08:14:31 följande:

Idag kom mensen som man anade. Så himla besviken :( tycker ändå vi maxade våra chanser med varannan dag sex och sen varje dag kring äl. Får man ge sig på försök nr 5..

Åh, vad tråkigt! Jag tycker det är så jobbigt när man försöker bli gravid, man har ju liksom ingen kontroll över när eller om det sker och kontrollfreaket i mig gillar det inte. Vi håller tummarna för nästa månad för er!
  • Inteamanda
    SML89 skrev 2021-01-10 11:44:53 följande:

Nä precis. Man gör det man kan o hoppas att de ska räcka. Man får ju upp hoppet varje månad och tänker "men den här gången.. nu måste de ta sig" och så blir man lika besviken när de sen inte gör det. Tack, jag hoppas med det :)

För att lägga till ännu en dålig nyhet så kommer jag nog inte få gå på mitt RUL på onsdag. Min man testade positivt för Covid i måndags och nu mår jag också dåligt så ska testa mig imorgon. Är så ledsen över detta!
  • Inteamanda

Vi hade RUL idag, det är en flicka! Så för oss fungerade det att ha sex några dagar innan ägglossning, hehe.

• Inteamanda
    Nadinadi skrev 2021-01-15 18:11:01 följande:

Var på RUL idag och det är en liten flicka!! Kan inte fatta..började gråta av chock och glädje. Har ju verkligen försökt med kosten, tillskott och sexet så känns på något sätt som det påverkat oddsen eftersom det inte fötts någon tjej på mannens sidan på otroligt många år. Så lycklig och tacksam <3

Grattis! Vad roligt!!
  • Inteamanda
    pandarinen skrev 2021-01-16 13:06:20 följande:

Grattis till er som plussat och till er som fått bekräftat på RUL att det är en flicka. Vad roligt och spännande. 

Nu är det snart dags för andra försöket här. Slutet på nästa vecka har jag äl. Hoppas så på en oktoberbebis!

Har helt ärligt (menar detta) alltid tyckt att oktober är den allra BÄSTA månaden att få barn. Man kan vara gravid hela sommaren (utan att vara höggravid) och stoltsera med magen. När det svalnat lite kommer bebis och man kan ha en massa höstmys. Om man bara kunde bestämma hade jag valt en oktoberbebis, håller tummarna för er!!
  • Inteamanda
    pandarinen skrev 2021-01-18 17:20:13 följande:

Ni som lyckats få en liten flicka, och haft sex 3-4 dagar innan äl. Räknar ni 3 dagar innan glada gubben dykt upp på ältest, eller räknar ni med att när glada gubben dyker upp så kan det vara ytterligare 1-2 dygn innan äl? 

Jag har inte använt ägglossningstest med glad gubbe, utan sådana man tar varje dag och kollar efter stegring. Den dagens strecket är starkast är dagen innan eller kaaanske 2 dagar innan ägglossning. Så har jag röknat iaf :) Denna gången hade vi sex på torsdagen, starkaste ägglossningstestet lördag, ägglossning var söndag eller kanske måndag.
  • Inteamanda
    SML89 skrev 2021-02-04 08:39:07 följande:

Är på äl+10 idag (min bim - kort lutealfas) och testade total negativt. Känner mig inte ett dugg gravid utan snarare tvärtom så känns mensen på g. Så har lite gett upp hoppet på denna månaden. Går isf in på försök nr 6 och kommer säkert släppa lite ytterligare på flick försöket. Vill så gärna bara bli gravid nu!! =(

Kommer fortsätta med mycket mejeriprodukter och undvika salt och rött kött i den mån de går (får ju som sagt i mig ändå). Magnesium fortsätter jag med, men kanske inte köper på fler tranbärskapslar. Lägger mest fokus på att äta produkter med kalcium och magnesium bara.

Hur går de för dig pandar­inen?

Förstår dig helt, i slutändan är ju ett barn det viktigaste - vare sig pojke eller flicka. Speciellt när det inte finns någon garanti för att det man gör fungerar ändå. Hejar på er! Hoppas det blir ett plus snart!!
  • Inteamanda
    Melii skrev 2021-02-23 13:54:20 följande:

Har testat i 10 dagar, får enbart blinkande gubbe så ingen ägglossning på mig denna månaden, skitkonstigt... 

Man har ju tyvärr inte ägglossning varje månad. Så frustrerande! Lider med dig.
Svar på tråden Baka flicka 2020