S23 skrev 2020-10-31 18:27:40 följande:
Jag tror att jag också reagerar lite väl starkt för att det för oss absolut inte hade gått att göra på det sätt som du får
Att låta så lätt.
?Du kan t ex bädda på golvet, så behöver du bara sätta dig bredvid och klappa lite på henne om hon vaknar till.?
Det är nog främst denna mening jag reagerar starkast på. Att klappa lite på henne om hon vaknar till. Alltså vi kunde inte ens lägga ner vårat barn.
Jag förstår naturligtvis att din kommentar är i all välmening men när man har dessa problem, vilket jag även upplever det som att ts har, så blir det fruktansvärt tröttsamt med alla dem som får det att låta som att det är så enkelt.
Men återigen. Du har naturligtvis rätt att dela det du skriver, och jag är troligtvis den som överreagerar förstår jag nu när du svarat på hur du tänker. Jag hoppas att du även kan förstå mitt perspektiv på det hela.
Instämmer. Vårt barn hade givetvis somnat till slut men i så fall efter timmar av skrik. Minns min frustration när min mamma inte kunde sluta föreslå att vi sitter bredvid och klappar henne på ryggen. Och även om hon hade somnat på golvet (efter timmar av skrik) så hade hon inte sovit längre. Tvärtom, lyckades vi inte med kämpandet av att få henne att somna blev hon övertrött och sov ännu sämre. Vår plan var att skaffa fler barn men vi vågar inte av rädsla att nästa skulle sova lika oroligt. Vårt äldsta barn hade också svårt att komma till ro och vaknade många många gånger men kunde i alla fall sova två timmar i sträck. Barnen är nu i skolålder och det tar lång tid för båda att somna. men nu sover de i alla fall sammanhängande.