Frun vill inte ha sex
Ännu en tråd i ämnet.
Varit tillsammans med min fru i typ 18 år, har två barn och generellt är livet riktigt bra.
Men sexet och allt annat som kan tänkas klassas som sex sker om jag har tur en gång i halvåret.
Jag älskar min fru. Jag vill inte vara otrogen.
Helst av allt skulle jag vilja att hon tog tag i problemet med hennes minskade lust, men hon verkar inte lida, troligen eftersom hon inte har någon lust. Vi har pratat om detta flera gånger, men vi kommer aldrig till en förbättring, eller rättare sagt hon ändras aldrig.
Jag gör min del, så det är inte det, jag uppvaktar också, allt man kan tänkas göra och mer gör jag. Hela tiden ställer jag upp på allt hon vill att vi gör oavsett om det är resa, renovera, köpa saker etc. Man kan säga att saker som är viktigt för henne uppfylls. Saker som är viktigt för mig, not so much.
Jag vet inte vad jag ska göra, saken är den att jag är sjukt deprimerad, jag visar det inte för hon märker direkt när något är fel. Men jag mår psykiskt dåligt av detta. Sex är viktigt.
Har hört henne i duschen när hon tror att jag lagar mat eller nått annat, vilket jag gör, men man hör liksom hur hon njuter i duschen. Så tillfredsställa sig själv gör hon, tror jag i alla fall. Det är vad det låter som. Det är jättekul för henne, jag är glad att hon gör det. Önskar bara att jag fick vara med på ett hörn ibland.
Vi blir mer och mer som kompisar. Om inte jag kysser henne efter jobbet när vi ses, eller i sängen eller när som helst så sker absolut inget kyssande. Kan inte komma ihåg om hon någonsin tagit första steget. Och sex hade aldrig någonsin skett om jag inte försökt. Jag försöker ligga nära henne eller röra vid henne, men oftast får jag knappt det. Och kyssa fler än en gång i sängen vill hon inte för hon tror väl att det ska leda till något och hon vill inte uppmuntra mig.
Eftersom vi inte ens kommer någon vart fastän vi har riktigt bra diskussioner om ämnet de gånger vi haft det, så tror jag inte terapi funkar. Och varför ens föreslå det när hon inte lyfter ett finger för att ens försöka?
Hur gör ni andra för att kunna leva normalt i samma sits? Jag läser om andra som har samma problem, så det verkar inte vara något specifikt för oss.
Mottager gärna förslag på vad man kan göra, jag älskar min fru, uppskattar varje centimeter av henne. Önskar bara få känna samma känsla tillbaka.