• Manana

Stress eller avkoppling med husvagn, stuga och semesterresa?

Jag förundrar så mycket över hur olika det kan vara mellan människor.

En del behöver husvagn/stuga/semesterresa för att slappna av, medan en del är som allra mest avslappnade på hemmaplan.

Jag tillhör den senare sorten och min man den första, så tyvärr hamnar vi i ofas när vi vill slappna av.

Hur gör ni? Är jag helt ensam och att älska mitt hem och bara känna att allt annat är trist i jämförelse?

Till saken hör också att vi bor väldigt bra, inte att vi är snorrika eller så, men vi har ett trevligt hus med egen strand och skog, och närhet till både slalomåkning och shopping. Jag känner att vi verkligen har ALLT hemma, så vsrför ska man åka bort?

• Svar på tråden Stress eller avkoppling med husvagn, stuga och semesterresa?
  • Manana

Ja jag förstår ju som sagt att alla är olika och gillar olika.

Det är bara för mig helt ofattbart hur en del människor inte ens kan koppla av i sitt hem utan måste typ jobba massor för att ha råd med semester, eller sliter med att bygga stuga fast de bor i hus och sen har de två ställen som måste underhållas med allt jobb det innebär.

Hur kan man då slappna av när man vet att det alltid finns något att göra antingen här eller där?

Jag åker också gärna iväg om det innebär att göra något speciellt, men att åka till en camping och sitta av tiden eller i en solstol gör mig bara rastlös.

Jag kan sitta hemma en hel dag utan att göra ett skit, bada och sola hemma, eller bjuda in folk på middag, shoppa i lokala butiker, eller bygga och greja med något utan att känna stress.

Ibland blir även jag less vardagssysslor såklart, men vardag för mig är så fantastiskt, och det är ju verkligen vad man gör det till!

Kanske beror det på att jag jobbar skift? För mig kan ju mitt i veckan vara min helg, och jag har inget annat val än att uppskatta den tiden då.

Det är så intressant att höra vad ni alla svarar! Det finns ju inget rätt eller fel, men tänk så olika vi är och vad olika saker ger oss glädje och energi.

Svar på tråden Stress eller avkoppling med husvagn, stuga och semesterresa?