• Anonym (Alicia)

En chans i livet?

Jag kan ju inte säga vad du bör göra eller inte. Oavsett om du väljer att behålla eller inte kommer det nog bli bra det med på sina sätt. Men personligen skulle jag inte bara skaffa ett till barn för att det kanske är sista chansen och för att din dotter skulle få ett syskon. Man bör ju behålla ett barn för dens skull, inte för ett annat barns skull. 

Sen tycker jag inte heller att 38 är för gammalt för att få barn, så förutsatt att barnet är friskt och du orkar, tycker jag inte att det är någon fara. Men fundera på din relation till pappan. Är du beredd att ha honom i ditt liv i minst 18 år till, men förmodligen på ett eller annat sätt i resten av ditt liv? Skulle det fungera att samarbeta kring ett barn och varannan vecka?

• Anonym (Alicia)
    Anonym skrev 2020-11-17 23:43:32 följande:

38 är ingen katastrof, din kropp har dessutom fött ett barn tidigare så då blir det lättare. Och det är inte ditt tionde så du är inte utsliten
    Ni verkar ju ändå ha en stabil relation även om ni bor isär. Ni kan behålla varsin bostad men ändå umgås mycket. Om han är bra så har du avlastning
    Ditt barn är ju lite större så du kommer inte få två skrikande blöjbarn 

"Avlastning"? Han är ju pappan? Ska han inte ta lika mycket ansvar, eller? 
Svar på tråden En chans i livet?