-
Snacka om att vara hopplöst efter i tiden, på stenåldern så sade man att man inget om el alls och vad skulel det var ett argument för, och lika så här.Jonnynilsson skrev 2022-09-13 07:14:50 följande:En bild säger mer än tusen ord.
-
Anton Chigurh skrev 2022-09-15 10:33:20 följande:Ojdå.....
Första ministern är inte ens tillsatt och.....detta ovan är din reaktion, BILL....!
Är det såå jobbigt att bli avsatt av Sveriges befolkning?!Sveriges befolkning har inte alla röstat, så det vet vi inte svaret på.
Men ja, detta ser lika svagt ut som de senaste 4 åren, och då ropade ni att de var maktgalna.
Ska vi returnera sådan innehålls retorik, nope, vi komemr fokusera på sakligheten och fakta som brukligt.
Och det är ni inte vill med att förlöjliga och förnedra, för det har ett syfte göra oss arga, men ledsen, det är för låg nivå för att gå på?
Och det bästa av allt, jag vet med erfarenhet att de alltid säger detta och typ "det är gott ni förlorade", so what, det är politik och det sker alltid i den.
Tvp saker kan ske, antingen får vi en synkronisk utveckling, där man mailar talepunkter till varandra och säger saker man aldrig gör, eller så kommer detta dela sig i två, och sås tår SD där ensamma ändå.
Vilket det blir, jag tror på synkroniseringen och där INGA avvikande tankar får existera, och där man har ALLTID rätt, och ALDRIG ber om ursäkt för när något går fel.
Och ja, jag har källat på flera såna ifrån S innan, dock extremt mycket svårare att hitta i högern.
-
Tom Araya skrev 2022-09-15 23:14:56 följande:Är detta udda från mitt håll men helt i sin ordning när det är ifrån ditt håll eller Padiracs? Dubbla måttstockar är din modell alltså?
Du glömde av att berätta vilken fakta som var korrekt och inte.
Vi inser att du är medveten om att det är skräp den videon, då den inte klarar av en saklig granskning.
Se bara på dig, du fallerar vart gång att ge faktan, för du vet redan den är fel i sin helhet.
-
Tom Araya skrev 2022-09-16 23:38:27 följande:Det har han ju helt rätt i.
Det har även argumenterats i den här tråden för att bromsande av vindkraftsutbyggnad också påverkar el-priserna.Nope, putin har inte rätt i detta som sker nu, utan detta sker pga nazisten putin attackerar en suverän stat och ett svar på sanktioner som måste ske.
Det är rätt intressant hur du hela tiden vill ha bort att det är putin som är orsaken till dagens problem.
Tom Araya skrev 2022-09-17 11:09:33 följande:Hur ska ni ha det nu...
Påverkas el-priset av mängden el som produceras och om man använder rysk gas eller ej till den produktionen?Det blir ändå inte rätt när nazisten putin påstår detta om gasen, det är ju en ren lögn till och med.
Och det är riktigt RIKTIGT intressant att du inte vill bemöta ditt påstående, detta blir som med jönsson och du bara låtsas om allt är fakta, när mycket är inte verkar det som, eller?
Så varför bär du putins desinformation för, gillar och ett så uppenbart fel också.
Vart får du dina uppgifter ifrån och när de blir så galet fel?
-
KillBill skrev 2022-09-17 11:31:22 följande:Det är inte frågan här Vi diskuterar ditt påstående om att Vladimir Putin inte är ansvarig för de höga gaspriserna och att gaspriserna är höga p.g.a Europas gröna satsningar.
Ditt påstående luktar Putinism lång väg.Det är inte första gången tom har vilja exkludera putin ifrån faktiska problem som putin skapat.
Har innan inte varit så säker det betytt mer än att det blev jobbigt för desinformationen om reaktorerna.
Men detta senare, ja, det tar oss till ett helt annat spår och oundvikligen också.
-
Tom Araya skrev 2022-09-17 12:13:27 följande:Märkligt att jag ständigt måste förklara självklarheter...
Putin har ansvar för gaskranen och kriget.
Men hur mycket el man producerar i de olika europeiska länderna och hur man producerar den samt att man har en gemensam el-marknad, det är inte Putins ansvar.
Två huvudfaktorer som inte ensam kan ge de höga el-priserna vi har idag.Detta är ett väldigt märkligt inlägg, orsaken till gaspriserna är för nazisten putin attackerat Ukraina och mördar Ukrainare genom tortyr och bomber.
Och är sen ledsen över att det sätts in sanktioner och stänger av gasen medvetet.
Och detta låtsas du inte om är en extrem huvudanledning, men bra nu vet vi vem du är och en putinist.
Och det förklarar en hel del annan desinformation också, som jönsson som du aldrig ger vad som är korrekt fakta och vad som INTE är korrekt fakta.
Tom Araya skrev 2022-09-17 12:17:24 följande:Ja.
Har du själv något annat än indicier att komma med?
Kan du argumentera för att de fakta/indicier HJ presenterar inte är sanna?
Vad vi slår fast är du kom med en video som inte står upp för saklig översyn.
Så varför ger du något du inte ens står bakom och försvarar sakligt?
Vad är syftet med det?
För vi inser det har inget med energi och el och göra.
-
KillBill skrev 2022-09-17 12:23:31 följande:Varför byter du fokus. Vi diskuterar Putins ansvar för just gasen.
Du hävdar att Putin har rätt när han säger följande:
"på fredagen förnekade Rysslands president Vladimir Putin att hans land är ansvarigt för de höga gaspriserna i Europa"
Putins påstående är fel och när du stödjer det han säger agerar du som en putinist.Ja, vi har redan förstått detta nu och vad det betyder.
Och det är extremt intressant att det finns ett stöd för putin som i sin tur mördar Ukrainare för nöjes skull, för någon orsak finns ju inte ens, mer än projiceringen av putin.
Det är extremt skrämmande det ens existerar såna människor som anser dessa illdåd är okey, för det hör ihop med gasen.
Men nu har 25-öringen trillat ned, och jag är direkt förvånad faktiskt att det var så långt gånget.
-
Tom Araya skrev 2022-09-17 18:00:13 följande:Ja, så knasigt kan det bli i ditt huvud när du inte förstår vad man säger om vem som har ansvar för vad.
Säg till när du har bytt säkringen på hjärnkontoret.Ad hominem, hur inbillar du det ersätter att vi frågar efter fakta och att nazisten putin är orsaken som allt som sker nu med el och energi?
Och på tal om säkringar i hjärnkontoret?
Tom Araya skrev 2022-09-17 18:02:43 följande:Återkom när du har några argument och kan kommentera videons innehåll.Vi väntar på dig fortfarande, och börjar bli extremt talande att du aldrig levererar.
För det berättar du redan vet om att du har fel.
Vad väntar du på?
nihka skrev 2022-09-17 18:22:43 följande:Du har inte förstått att länder som hittills köpt mycket rysk gas nu behöver mer annan typ av energi, vilket driver upp priset för ALLA som vill köpa denna annan typ av energi.
När man använder ekonomiska sanktioner, vilket Sverige, Europa och världen gjort kommer det också så gott de sanktionerade förmår sanktioner i retur. Jag betalar gärna det priset för att hjälpa Ukraina i kriget Ryssland har startat med dem. Värt varje krona. Inte bara för Ukrainas skull utan för Sveriges, Finlands, resten av Europas och resten av världens skull. Man stoppar Putin NU. Och då får det kosta för jag vill inte betala det pris som det skulle kosta om han inte stoppas.tom är inte intresserad , allt är agenda och att ha fel är något som aldrig går erkänna.
-
Tom Araya skrev 2022-09-17 19:37:49 följande:Visst förstår jag det, men det ligger ju främst varje lands eget ansvar och egna energipolitik, som Putin inte har något ansvar över.
Själv ser jag ju att bristen på egen produktion samt att använda stora mängder fossila bränslen som problem i sig, både vad det gäller miljöpåverkan, tillgång på el och nivåerna på el-priset i sig utgör problem, även utan Putins krig.
Men jag har förstått att du gärna blundar för det.HAHAHAHA, nej, vi vet redan att nazisten putin skiter i vår energi.
Men ansvar, ja, det har putin helt klart, då nazisten putin är orsaken vi har här och nu pga putin hellre vill mörda Ukrainare.
Ledsen, det är över för dig nu, så att du kmmer låtsas i fortsättningen är 100%.
-
Rataxes skrev 2022-09-21 13:21:28 följande:Risken med att folk tar och tänder grillar inomhus för att värma upp är inte försumbar. Det har inträffat dödsolyckor tidigare.
Vissa kommuner har ju dessutom förbud mot att elda mer än 2 ggr/vecka i kaminer, inte tillåtet att använda dem för konstant uppvärmning.
Skönt att bo på landet.Är man så korkad och inte förstår kolmonoxid, så kommer det sköra liv helt klart.
Men vad det har med Regeringen och göra är en helt olöslig gåta.