Så allting gick skrev 2023-07-03 21:09:30 följande:
Som jag berätta, Sossarna förstår sig inte på elsystemet. eller det är det få som gör.
Men ta detta jag tar upp med jetmotorer som ännu inte räknas med i totalen, samt dessa har blivit ett måste att använda sedan kärnkraften avvecklats i SE 4. Och vi utökat o planerbar vindkraft, då kliver dessa naturgas drivna grejer in, dessa är inte miljövänliga. totalt har vi 22 st.
mFRR viktig stödtjänst för balansering
Stödtjänsten mFRR har till uppgift att avlasta automatiska stödtjänster vid en obalans eller störning och återställa frekvensen till 50 Hz. Aktivering sker på begäran av Svenska kraftnät och full aktivering ska ske inom 15 minuter. Stora volymer mFRR aktiveras varje timme för att balansera det nordiska elsystemet.
Källa svenska kraftnät.
Vet du ens vad promille är?
Och samma trötta desinformation igen som vi vetat om sedan 2014 vad fakta är.
Det verkar som du inbillar dig inte ens en promille och historiskt är det rekordlågt också.
Men för all del, för nu ditt argument med hela den svenska energimarknaden.
Tänkte väl det, inte så roligt längre och när faktan är på bordet.
(Du måste väl förstå att de lurade dig in dig i denna? Och hur du svalde den med hull och hår.)
Tom Araya skrev 2023-07-04 01:27:37 följande:
Den statistik du länkar till säger inget om produktionens storlek, bara att fossila bränslen står för 1,8 % av den totala produktionen 2022. Men produktionen har ökat med över 80 % under de senaste 13 åren. Så oavsett om andelen fossila bränslen utgör 1 % eller 5 % av den totala produktionen, så är det en betydligt större mängd energi idag än det var 2010 eller 2000.
Var hittar du din information någonstans, någon obskyr hemsida, en ding ding värld.
Och steg tre, elen producerades inte ens för Sverige, utan för vinstmöjligheten var stor nog att starta.
Och vi ser ju vad regeringen gjort åt detta verk, dvs ingenting.
Så vad argumenterar du för ens?
Padirac skrev 2023-07-04 09:36:02 följande:
Du refererar till svensk användning av BIOgas och till rysk export av NATUSgas..
Om du kan skilja på de två olika begreppen och har kännedom om vilken sorts gas som Ryssland exporterar så kan det vara möjligt att förstå vad jag vill ha sagt..
SÅ ALLTING GICK SKREV 2023-07-03 18:16:38 FÖLJANDE:
Man måste förstå att Putin har jobbat på i några år för att göra både Sverige och Europa gas beroende, S och MP har haft full tillit till Putins goda vilja att leverera naturgas. Tar man avvecklingen av Ringhals 2020 syns en mycket markant ökning av gas import till Sverige 2021, detta till Putins stora glädje, med dom här inkomsterna kan jag starta krig mot Ukraina.
-
Sedan 2015 har biogasanvändningen ökat med 145 procent, medan svensk produktion bara ökat med 17 procent under samma period. Nettoimporten av biogas till det sydvästsvenska gasnätet via Danmark ökade kraftigt 2021 till totalt nästan 2,5 TWh (+ 34 procent), att jämföra med endast + 1 procent 2020. En mindre del av importen används som fordonsgas och merparten främst i industrin och till uppvärmning
Man får vara uppmärksam, för den användaren gillar ge desinformation.
Borde vi inte istället börja prata om regeringens el-fiasko istället?
För de på denna korta tid har ju gjort ett par.
Min favorit är nog hur de skulle starta upp reaktorerna som "såssarna" hade stängt, och som alla visste sedan 2014 aldrig uppgraderades till den nya säkerhetsstandarden pga kostnader, billig el och stora förluster.
Och detta skulle dom starta upp, sicken makalös inkompetens de uppvisar och starta reaktorer som de sagt är skrotade.
Sen två, alla bränslen som skulle sänkas osv..., som steg istället.
Sen tre nu senast, och inte bemöta den mycket höga antalet kompetent personal som krävs och inte adresserats.
Men såklart ska dom bygga lika snabbt som Finland, så hinner de gå i pension istället