Inlägg från: martini87 |Visa alla inlägg
  • martini87

Avvänja 4-månaders att äta på natten, nu sover hon bara i famnen

Vi har en dotter på 4 månader som fram till för nån vecka sen BARA ätit på natten ca varann, var tredje timme. Hon hade helt slutat äta på dagarna. Så vi gjorde ett ryck och avvänjde hennec att äta på natten, vilket funkat bra och till vår stora glädje har hon nu god aptit på dagen hon får sista målet omkring kl. 20 och sen 23-tiden, sen äter hon inte förrän hon vaknar på morgonen omkring 06.15.

Nu har det dock blivit omöjligt att få henne att sova i sin egen säng som annars alltid gått bra. Hon kräver vagg i mängder. Och andra halvan av natten kan hon bara somna i vår famn. Nästan omöjligt att lägga ner i sängen igen.

Hur gör vi?

• Svar på tråden Avvänja 4-månaders att äta på natten, nu sover hon bara i famnen
  • martini87

Fast anledningen till att vi började skjuta på mattillfällena var ju för att hon BARA åt på natten. Jag överdriver verkligen inte. Hon åt ingenting på dagarna och när man försökte så kom hon aldrig till ro och bara fläktade med armar och huvud. Jag har försökt med ALLT. Bvc sa oxå att hon verkligen vänt på matdygnet och att vi kan försöka skjuta fram maten. Nu äter hon jättebra på dagarna och i teorin nog för att klara natten. Jag har naturligtvis räknat ut hur mycket hon får i sig dagtid så att hon ska klara de sex timmarna på natten. Hon klarar sig till ex utmärkt ibland utan att äta mellan 17 och 23.

Men kanske ska prova ge en mindre mängd mat närmare morgonen då och sen när hon vaknat ge o ordentlig frukost? För att mata henne i sömnen på morgonen är jag osäker på, det blir inget bra om hon inte är medveten om att hon äter tror jag.

Svar på tråden Avvänja 4-månaders att äta på natten, nu sover hon bara i famnen