• Friger

Hur skaffar två kvinnor barn?

Förut så hjälpte jag några lesbiska tjejer att få barn. Dealen var att båda parterna är anonyma mot varandra.

Vi träffades på en sida för sådant. Kom överens om formerna. Träffades en till flera gånger lite beroende på huruvida hur lång tid det tog för dom att bli gravida. Sen när dom fick ungen så bröts kontakten. Något par hjälpte jag även med ett syskon.

Nu för tiden är förutsättningarna lite annorlunda. Det går att släktforska med DNA. Det visste jag inte om då när jag gjorde det här. Det gäller ju egentligen hur ni skaffar barn. Eran unge lär ju misstänka någon dag om att det finns en till person inblandad. Sen är det väl från barn till barn hur pass nyfikna dom är på sitt genetiska ursprung. Där varierar det säkert mycket från människa till människa.

Nu var det inte så många jag hjälpte så jag har ingen statistik. Men orsaken till varför dom som jag hjälpte sökte hjälp var olika. De flesta verkade helt enkelt ha velat välja vem som skulle vara far till deras barn. Sen var det någon som kört via landstinget till vägs ände.

Svar på tråden Hur skaffar två kvinnor barn?