• Biet

Hur skaffar två kvinnor barn?

Jag har fungerat som donator till ett par tidigare. Det är en väg att gå, den andra är via någon form av assisterad hjälp.

Assisterad kan ta lite längre tid o kan kosta ibland om man söker sig utanför landetsgränser för hjälp.

Man kan ibland välja donator utifrån en lista med parametrar/ibland någon barnbild. Är det assistering i Sverige så väljer sjukvården åt er.

Väljer ni privat väg väljer ju ni helt o hållet vem ni tar. Oftast avråds från att ta någon närstående då det kan bli känslomässiga saker som kommer upp senare i livet.

Säkra att donatorn är frisk, det görs automatiskt om ni väljer att få det assisterat.

Sätt vilkor för hur ni vill ha det och lyssna på den ni eventuellt väljer som donator. Ni skall ju ändå komma överens om en rätt viktig sak.

En privat donator kan oftast ställa upp på nytt om ni vill ha syskon längre fram, alla kliniker som hjälper till med assisterad hjälp kan inte alltid garantera detta, alt att ni får betala för att resevera strån för insemination längre fram.

Detta kan ju vara olika viktigt beroende på hur ni som par vill att ev syskon skall ha samma donator eller inte.

Hoppas att ni finner vad ni söker efter och väljer det som passar bäst för er.

Var rädda om er o lycka till.

• Biet
    Ussies skrev 2021-02-22 18:34:27 följande:

Hej!

Jag och min fru bestämde oss väldigt snabbt att ta hjälp av Danmark att skaffa barn. I lördags gjorde vi vår andra insemination.

Varför vi valde DK är för att det är inga väntetider, inga psykologiska undersökningar, utan det är en journal som ska fyllas i samt tester som ska göras på vårdcentral (man kan gå till sin befintliga). Sedan har man ett samtal med kliniken där vi fick ställa våra frågor, samt för kliniken att få en liten uppfattning om oss som personer, tips och trixs.

Efter det ringer man samma dag man har ägglossning och de välkomnar dig samma dag. Väl på kliniken är de oerhört professionella och hjälpsamma.

Storkkliniken (Neovivo) som vi var rekommenderar jag starkt.

Vad roligt att ni hittade er väg. Hoppas att det lyckas för er och att det går hela vägen.

Lycka till
  • Biet
    Ussies skrev 2021-02-22 18:34:27 följande:

Hej!

Jag och min fru bestämde oss väldigt snabbt att ta hjälp av Danmark att skaffa barn. I lördags gjorde vi vår andra insemination.

Varför vi valde DK är för att det är inga väntetider, inga psykologiska undersökningar, utan det är en journal som ska fyllas i samt tester som ska göras på vårdcentral (man kan gå till sin befintliga). Sedan har man ett samtal med kliniken där vi fick ställa våra frågor, samt för kliniken att få en liten uppfattning om oss som personer, tips och trixs.

Efter det ringer man samma dag man har ägglossning och de välkomnar dig samma dag. Väl på kliniken är de oerhört professionella och hjälpsamma.

Storkkliniken (Neovivo) som vi var rekommenderar jag starkt.

Vad roligt att ni hittade er väg. Hoppas att det lyckas för er och att det går hela vägen.

Lycka till
Svar på tråden Hur skaffar två kvinnor barn?