• Kvittning

Bråk över magtröja

ljusglimtan skrev 2020-12-09 19:12:16 följande:

Oj många här som inte borde få vara föräldrar.. de tycker det är helt ok att peddogubbar glor på deras barn verkar det som.

Och jag tänkte precis tvärtom. Många här som lägger sig i alldeles för mycket hur deras barn klär sig istället för att låta dem själva utforska modet och vad de trivs i. 
  • Kvittning
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-09 19:56:58 följande:
    Finns ju något som heter föräldra-ansvar som du kanske inte känner till. Men du kanske är en såns om tycker barn ska gå utforska sin sexualitet med vuxna människor utan att folk ska lägga sig i det också? Ni är så genomskinliga .. tror ni inte man förstår vad ni är för slags människor?

Ni bryr er inte ett dyft om flickebarn det är väldigt tydligt. En magtröja är inte ett normalt klädesplagg att bära till skolan punkt slut
    Vad vi är för slags människor? Jag är mamma till ett barn i samma ålder och har haft många samtal med henne om vuxna som låtsas vara barn på internet för att bli kompisar med unga tjejer och killar och lura och hota dem till att skicka bilder på sig själva. Först med kläder och sedan nakna. 

Jag tror på dialog, medvetandegöra och öppenhet, inte på förbud och överbeskyddning. 

Hennes stil är helt annorlunda så det här är ingen diskussion som dykt upp hos oss. Men hon är fri att själv bestämma hur hon klär sig. Jag har förbjudit henne att ha sommarskor av tyg som drar åt sig vatten i höst/vinterrusket. Om hon skaffade en magtröja så skulle jag absolut kommentera att jag inte tycker magtröjor är snyggt, men jag skulle inte förbjuda henne att ha den. 

Tjejer ska inte behöva täcka sig själva, det är pojkarna som behöver uppfostras att respektera tjejer oavsett kläder. 

Själv hade jag inte magtröja i den åldern, men i högstadiet så hade jag det och om jag hade blivit förbjuden av mina föräldrar hade jag nog bara skaffat ännu kortare tröjor i ren ilska. 
Svar på tråden Bråk över magtröja