Bråk över magtröja
Tröjan är tajt och framhävde alla former, köpt på damavdelningen. Känns inte som ett lämpligt plagg till en elvaåring.
Tröjan är tajt och framhävde alla former, köpt på damavdelningen. Känns inte som ett lämpligt plagg till en elvaåring.
Gina handlade hon på. En svart långärmad.
Den där är väldigt tajt, den är så pass att den ser superliten ut innan hon tar på sig den, men jag hade nog kunnat acceptera den om den inte visade magen.
Barn har inga former, men tröjan framhäver former? Det är en fin tröja. Be henne byta till en större eller säg åt henne att ha den med högt skurna byxor.
Det vimlar inte av män som stirrar på 11 åringar. 15 åringar kanske men inte 11 åringar. Det finns inte pedofiler i varje buske.
Ja, dom måste gå med en vuxen till skolan. Jag fick en utskällning av skolan när jag lämnade min 10 åring att vänta 10 minuter själv utanför hans klassrum på morgonen innan skolan började.
För ett tag sedan, var det en mamma som lämnade sin 11 åring att leka på Lego Store på mallet nära oss medan hon gick till en annan affär på samma mall för att handla. Hon var borta typ 45 minuter och polis och soc blev inkallade.
Jag låter mitt barn vara ute själv på vår tomt, det kan lagen inte säga något om så länge jag är hemma. Men om han är ute och cyklar på gatan så måste jag vara med hela tiden. Jag är mest rädd för att bli anmäld därför följer jag reglerna. De flesta föräldrar känner likadant de är rädda för att bli anmälda.
Hon har inga höga byxor, hon tycker det är obekvämt.
Nej vi kommer inte att byta, den ska tillbaka. Ju mer jag tänker på det desto mer övertygad blir jag.
Låt ungen gnälla om hon nu gör det. Regler är regler. Prata också om varför hon är för ung och gärna om varför magtröja är olämpligt på alla. Det bästa är att peka ut icke önskvärda stilar och beteenden redan från det att barnen är små, då har de det med sig.
Precis som håret på flickor. Också betraktat som definitivt privat hos en överväldigande mängd människor runt om i världen.
I den här tråden har verkligen skillnaderna i synsätt i det närmaste utplånats, riktigt unkna värderingar som ligger och fnyser i julstugorna minsann.