Inlägg från: Anonym (äcklad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (äcklad)

Bråk över magtröja

Kvittning skrev 2020-12-09 19:28:30 följande:

Och jag tänkte precis tvärtom. Många här som lägger sig i alldeles för mycket hur deras barn klär sig istället för att låta dem själva utforska modet och vad de trivs i. 

Finns ju något som heter föräldra-ansvar som du kanske inte känner till. Men du kanske är en såns om tycker barn ska gå utforska sin sexualitet med vuxna människor utan att folk ska lägga sig i det också? Ni är så genomskinliga .. tror ni inte man förstår vad ni är för slags människor?

Ni bryr er inte ett dyft om flickebarn det är väldigt tydligt. En magtröja är inte ett normalt klädesplagg att bära till skolan punkt slut
  • Anonym (äcklad)
    Threezool skrev 2020-12-09 20:11:06 följande:

Suck så många nymoralister alltså...

Låt barn få utforska sin egen klädstil och hitta vad de känner sig bekväma med, det finns redan så mycket skit som ungdomar måste stå ut med för att passa in och bara skapar ångest. Så märkligt hur lite mage kan vara så skräckinjagande att visa och ska förbjudas och sexualiseras och skambeläggas...

Detta skriver jag även som en pappa till en dotter, låt dem få utvecklas och bli vuxna de med. Inte handikappad och lägga massa skam på.

Jag är feminist och tycker det är precis lika olämpligt att klä små flickor i magströjor som i burkor. Det är två extremer åt olika håll. Klär man sina flickor i normala kläder så slipper de att bli trakasserade av elever och vuxna.. Ni verkar vara riktigt dåliga föräldrar ärligt talat. Hoppas ni blir anmälda till socialen. Stackars barn..
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (Va?) skrev 2020-12-09 20:19:27 följande:

Haha undrar hur din dotter får klä sig.

Hoppas hon inte blir mobbad för mycket.

Hade jag haft en kär liten dotter hade hon fått gå i flätor och någon sorts polotröja/klänning . Gärna i svart och med kängor till. Hon hade varit coolast i klassen till skillnad från era soc-barn
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-09 20:27:35 följande:

Du menar att sexuella övergrepp sker för att unga tjejer klär sig fel?

Nej, det jag menar är att föräldrar som tycker det är lämpligt att klä sina barn i magtröjor är en del av problemet. De tar ju knappast hand om sina döttrar . Det inser väl vilken frisk människa som helst?! Fan är det för fel på folk?
  • Anonym (äcklad)
    Threezool skrev 2020-12-09 20:31:31 följande:

Och om någon idiot skulle titta lite märkligt vad fan spelar det för roll? Ska man gå runt och bara livrädd för allt för i världen kan man ju lika bra slänga sig i graven på en gång.

Chansen att en pedofil skulle börja glo är betydligt lägre än människor som glor och ska döma andra och begränsa andra människors liv pga sina egna osäkerheter.

Vill du leva ett begränsat liv du gör det men tvinga inte på andra din syn och skam.

Det handlar inte om begränsning. Det handlar om stil och smak! Barn ska inte gå runt och visa en massa hud i onödan pga av någon idiotisk modeindustri med sjukt dålig smak som dessutom utnyttjar barnarbetare. Det ser ju inte klokt ut! Det är ju ingen riktig, proper klädsel för ett barn. De kan ha på sig sina mjukisbraller och magtröjar hemma men inte till skolan! Det är min bestämda uppfattning , och jag viker mig inte en tum. Sannolikheten att jag står på flickebarnens sida och värnar deras utveckling och steg in till vuxenlivet är nog betydligt högre än vad du gör. Tack och punkt slut
  • Anonym (äcklad)
    Gameofthrones skrev 2020-12-09 20:45:08 följande:

Ärligt anmälan av soc för magtröjor? Det säger ganska mkt hur ni beter som föräldrar till era barn. Ta upp soc för en magtröja?

Mår ni dåligt eller?

Då får ni anmäla halva befolkningen och era skolor , eran omgivning i lokala butiker, era barns kompisar, H&M, Lindex New Yorker alla klädesbutiker som säljer magtröjor! -Snälla det är en magtröja. 

Jag skulle prata med föräldrar om barnet använder sexigt akt med kläder en tjej som jag brukar se med mina söner hon drar upp en tröja ännu mer mot brösten drar ner tröjaxeln slickar sig runt munnen och pratar om att killar är snygga och hon vill kyssa och ha sex med sina klasskamrater där skulle jag reagera. Hon är 11 år. Hon klär sig i vanlig tröja. 

Kom inte och skyll på magtröjor. 

Ring till soc när det är ett riktigt fall, fyran för förälder som drar in soc bara för jävlas.

Vet ni hur många kategorier det finns av föräldrar?!

Ja där tänker vi lite olika. Om min dotter ville pussa pojkar hade hon gärna fått göra det, det är HENNES egna sexualitet och ingen annans. Jag tycker flickor ska gå klädda i ordentliga kläder för att slippa känna sig osäkra eller utstirrade av äckelgubbar som vi alla vet finns mängder av i samhället. Vi är lite olika där du och jag..
  • Anonym (äcklad)
    annakarlsson skrev 2020-12-09 21:39:38 följande:

Såg du bilden? Tycker den ser ok ut.

Ja, det var faktiskt också min spontana reaktion. Men modellen har ju höga byxor och är vuxen. Tycker det kan passa yngre kvinnor men inte på barn, det ska ju framhäva midjan liksom.. Barn har inte formerna för att det ska se bra ut.. Tycker man bör klä sina barn propert och respektabelt i allmänna miljöer, oavsett vilken stil barnet har. Som ungdom bör man klä sig återhållsamt det tycker jag absolut. De är alldeles för många gubbar som glor.. och så kallar de sina fruar för kärringar. Nej usch, vilket sunkigt samhälle vi lever i
  • Anonym (äcklad)
    Kvittning skrev 2020-12-10 08:13:57 följande:

Vad vi är för slags människor? Jag är mamma till ett barn i samma ålder och har haft många samtal med henne om vuxna som låtsas vara barn på internet för att bli kompisar med unga tjejer och killar och lura och hota dem till att skicka bilder på sig själva. Först med kläder och sedan nakna. 

Jag tror på dialog, medvetandegöra och öppenhet, inte på förbud och överbeskyddning. 

Hennes stil är helt annorlunda så det här är ingen diskussion som dykt upp hos oss. Men hon är fri att själv bestämma hur hon klär sig. Jag har förbjudit henne att ha sommarskor av tyg som drar åt sig vatten i höst/vinterrusket. Om hon skaffade en magtröja så skulle jag absolut kommentera att jag inte tycker magtröjor är snyggt, men jag skulle inte förbjuda henne att ha den. 

Tjejer ska inte behöva täcka sig själva, det är pojkarna som behöver uppfostras att respektera tjejer oavsett kläder. 

Själv hade jag inte magtröja i den åldern, men i högstadiet så hade jag det och om jag hade blivit förbjuden av mina föräldrar hade jag nog bara skaffat ännu kortare tröjor i ren ilska. 

Det handlar inte om att täcka tjejer! Det handlar om att klä dom i NORMALA KLÄDER, vilket tighta kläder som visar halva magen inte är!
  • Anonym (äcklad)

INTE* (med stora bokstäver)

• Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 13:30:43 följande:

Döttrar är inga dockor. Du ska inte hålla på och klä dem, de klär sig själva i deras egna stil utefter vad de vill. 

Nej, de är människor och ska därför behandlas så. Tycker man behandlar sitt barn dåligt om man inte klär dom ordentligt. De kan ju lika gärna röka, dricka, vara ute sent på natten och bli skjutna av misstag också med er sinnessjuka logik. Eller tycker du det är normalt av pojkar att klä sig så rumpan sticker ut utanför byxorna också? Varför är det så ok för flickor att klä sig hur som helst när det inte för pojkar? Är det för att någon annan tjänar på att de klär sig så? Hur naiva är ni egentligen ?

Modeindustrin behandlar kvinnor som skit och utnyttjar barnarbetare, dessutom får tjejer (och killar) ätstörningar av de skeva kroppsidealen som dessa så kallade "kläder" ger upphov till.

Skulle man ge er något slags formulär där man värderar ert ansvarstagande och hur ni vägleder era barn som föräldrar tror jag att alla ni som tror att det är normalt att klä sina barn i magtröjor skulle få ganska låga poäng i hur ni investerar i era barn för att de ska få så bra framtid som möjligt. Det känns som ni är trögsinnade människor ärligt talat som inte har så mycket att erbjuda era barn... Dessutom lägger samhället mängder av skattepengar på aktiviteter som nyttjas mest av pojkar , det är väldigt tydligt att många människor i det här samhället inte gör tillräckligt för att stimulera flickebarnen till att bli intelligenta, självsäkra kvinnor när de växer upp. De lär sig att läsa, räkna och skriva.. sen går resten av deras tid till deras utseende. Tycker det är skamligt hur ni lämnar flickor åt sitt eget öde i den här världen som behandlar kvinnor så dåligt.

De blir kallade skälsord i skolan , de blir reducerade till sexobjekt av äldre män, samhället investerar inte ett skit i dom mer än i deras utseenden. De ska gå ner i vikt och se söta ut hela tiden. Tycker det är tragiskt hur man kan bry sig så j-a lite om flickor.. Era mentaliteter om att barn ska få klä sig som de vill för att man inte ska hämma/begränsa dom visar på hur hjärntvättade ni är in i det patriarkala maskineriet som stöter in flickor i former som enbart går ut på att ha makt över dom. Det är ett maktmedel mot kvinnor, att reducera deras människovärde till sexobjekt. Jag står upp för deras människovärde och det är just därför jag tycker som jag tycker. Barn ska inte gå runt som frigjorda vuxna och klä sig/göra vad de vill. De är omyndiga och bör investeras i , deras talanger och begåvningar alltså , så att de får så goda förutsättningar de bara kan i vuxenlivet. Så de slipper ha dålig självkänsla och hamna i dåliga relationer och bli misshandlade mm. Samhället är väldigt bra på att bryta ner kvinnor och sexualisera dom , fast de inte ens själva kan tillfredsställa sig själva, ge sig själva orgasm ens.. så ska de tillfredsställa porrskadade män mm. Usch! Folk borde skämmas så som de behandlar flickor.. Det är en lång väg kvar innan vi lever i ett NORMALT, vettigt samhälle där flickor slipper bli sexualiserade av främlingar i omgivningen. Att sluta klä dom i magtröjor vore åtminstone ett steg på vägen..
Svar på tråden Bråk över magtröja