• LFF

Bråk över magtröja

Anonym (moral) skrev 2020-12-16 08:57:13 följande:

Bikini kan som sagt vara okej på unga flickor och bara på stranden. Efter en viss ålder är magen definitivt en privat kroppsdel.

Vid vilken ålder är magen en privat kroppsdel? Är väldigt nyfiken eftersom jag är 44 år och bara äger bikini att ha både på stranden och i badhuset. Varför ska jag skämmas över min kropp och dölja den bara för att jag inte ser ut som en tonåring längre?
  • LFF
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-16 14:06:50 följande:

. Flickor som är lite mulligare använder inte magtröja

Oj då, såg flertalet mulliga flickor/unga kvinnor med magtröjor så sent som i somras här i Stockholm. De tyckte att de var fina i sina kläder och em är du då att säga att det inte passar sig bara för att de inte är pinnsmala?
  • LFF
    Anonym (moral) skrev 2020-12-17 18:27:50 följande:

När tonåren nalkas. Varför skulle man skämmas över sin kropp bara för att man inte delar den med kreti och pleti?

Varför ska jag dölja min mage och inte ha bikini på stranden och i badhuset bara för att jag är vuxen? Varför är magen farlig att visa i bikini?
  • LFF
    Anonym (moral) skrev 2020-12-17 19:05:11 följande:

Varför är det farligt att exponera sig för andra? Jo, därför att gränser skyddar. Du kan fortsätta längre med ditt resonemang... varför är underlivet farligt att visa?

På vilket sätt är jag skyddad genom att ha baddräkt istället för bikini på stranden och i badhuset?

På vilket sätt är jag skyddad om att jag klär mig heltäckande? Vad är jag skyddad från? Sexuella övergrepp? Nope. Är det då mitt fel om jag blir utsatt för sexuella övergrepp om jag inte klätt mig "anständigt"? Hell no! Så, på vilket sätt är jag skyddad av dina gränser om vad som är lämpligt (enligt dig) att ha på mig?

Jag tycker inte att underlivet är farligt att visa heller men där har vi lagar som säger att man inte får visa sig naken överallt. Vart finns lagen om att även att visa magen är ofredande?
Svar på tråden Bråk över magtröja